Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Alkoholskader

Redigeret 22 september, 2008, 06:37 i Alkohol
Jeg har tidliger forsøgt at få nogle til at fortælle om alkoholskader, men fik ikke nogle svarnu prøver jeg igen.
Jeg har igenmen 5år levet sammen med en alkoholiker, det var jeg ikke klar over i starten men det kom frem at han var alkoholiker og havde været det i mange år, ja så er tiden jo barer gået og vi er sammen om at få lavet om på det, men han bliver jo ældrer ( 56 år ) og der må værer opstået nogle skader, derfor dette spørgsmål.
Her den anden dag fik han nogle forfærdelige smerter i den ene hofte så vi måtte på skadestuen de kunne ikke se noget så vi tog hjem igen efter 7 timer forsvandt smerterne igen, her tænker jeg på nervebetændelse, er der nogen som har oplevet det


Britta

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis din kærestes smerter sad lidt længere oppe i
    forhold til hoften, end du beskriver, men stadigvæk
    i venstre side, kan det være akut eller kronisk betændelse i bugspytkirtlen. Jeg er ikke læge, men
    jeg har prøvet det - og så er det alvor. Jeg kunne
    skrive personlige skrækhistorier om det, men det er
    ikke det, som det drejer sig om her.
    Hvis han får smerter der igen, skal I ikke gå på nogen skadestue, men til egen læge eller vagtlæge.
    Hvis det sker udenfor hans egen læges åbningstid,
    må han ikke tøve med at kontakte vagtlægen.
    Jeg siger det igen: Det er alvor, og det er her og nu.
    Selvom bugspytkirtlen sidder højere oppe i venstre side end hoften gør, kan smerter i bugspytkirtlen
    dominere hele overkroppen mest i venstre side, og man aner ikke hvad, der er hvad.
    Det er en dyrt erhvervet personlig erfaring, som jeg
    ovenfor har givet udtryk for.
    Og tro mig: Det er øllet - eller hvad det nu er -
    ikke værd.


    Venlig hilsen

    erik27

    Kontakt: eriksoerensen2000@yahoo.dk
  • Indstillinger
    Hej Erik

    Tak fordi du svaret mig på mit spørgsmål, jeg har taget det til mig, og vil værer opmærksom på dette, såfrem der vil komme smerter en anden dag, jeg kan fortælle at der er nogle smerter endnu men ikke så stærke som de var tidligerer, de skal ikke "dysses " ned med piller, men ligenu er vi inde i en alkoholfri periode, så jeg må se hvad der sker når der bliver drukket igen.

    Endnu engang tak for svaret, jeg synes det er dejligt at der er nogle der vil fortælle om disse skader, for de opstår jo, det ved alle som har dette problem, men hvad er det helt præcis der sker, det er det jeg efterlyser.

    Kan du nu have det godt.

    BRITTA
Log in eller Registrér for at kommentere.