sygdomsangst
hejsa
jeg er begyndt at få sygdomsangst det er rigtig ubehageligt. Alle tanker drejer sig om sygdom.
jeg vil bare høre, om det er normalt at føle sig ør i hovedet. Nogle dage føler jeg mig kun ør i den ene side i kroppen, og straks bliver jeg nervøst.
Jeg får kognitiv terapi, og tror helt sikkert det kommer til at virke på sigt :-).Når jeg er igang med noget mærker jeg ikke noget.Kunne godt tænke mig at høre om der er andre, der har det på samme måde.
hej fra Maibritt
jeg er begyndt at få sygdomsangst det er rigtig ubehageligt. Alle tanker drejer sig om sygdom.
jeg vil bare høre, om det er normalt at føle sig ør i hovedet. Nogle dage føler jeg mig kun ør i den ene side i kroppen, og straks bliver jeg nervøst.
Jeg får kognitiv terapi, og tror helt sikkert det kommer til at virke på sigt :-).Når jeg er igang med noget mærker jeg ikke noget.Kunne godt tænke mig at høre om der er andre, der har det på samme måde.
hej fra Maibritt
Kommentarer
Jeg har følt det samme som dig.
I starten da jeg havde angst var jeg også meget ør i hovedet, men det var af at jeg tænkte konstant.
Ens tanker kan godt sætte noget gang i kroppen.
F.eks gik og jeg tænkte på hele tiden om jeg ville få hjertestop, og så fik jeg helt vildt ondt i brystet og min venstre arm, men det var mine tanker der satte det hele i gang. Det fortalte min psykolog mig ihvertfald. Derfor sagde han til mig, at når jeg får de tanker skal jeg skrive det ned i en bog og så lave noget bagefter, som får mig i godt humør.
- Håber du kan bruge mit svar til noget :-)
Hilsen Line.