Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

angst

Redigeret 6 september, 2008, 03:37 i Angst
jeg lider av panikangst jeg har fået svært ved at køre bil især når det er en stejl vej jeg har fået zoloft fra lægen men jeg er ikke sikker på om det er nok

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Anna

    Det er ikke meget, du fortæller. Du stiller heller ikke noget spørgsmål. Prøv at skrive noget mere, så bliver det lidt lettere at svare dig.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    mit spørgsmål er hvad kan jeg gøre jeg er simpelt hen nervøs for alt for at gøre det hele forkert som når jeg kører bil har jeg fornemmelse af ikke at kunne stoppe især der vejen er stejl jeg har taget zoloft i 2 måneder så vil jeg også spørge om jeg kan drikke 1- 2 glas vin til maden når jeg tager zoloft jeg er nemlig inventeret til 3 fester
    med tak på forhond anna16
  • Indstillinger
    Hej Anna

    Jeg har ikke nogen erfaringer med medicin, så jeg kan ikke svare på dit spørgsmål. Kan du ikke spørge lægen om det?

    Får du også noget samtaleterapi eller får du kun medicin? Medicin alene løser ikke problemerne, selvom den måske kan tage toppen af angsten.
    Din angst for at gøre alting forkert, kunne tyde på, at du ville have godt af nogle samtaler med en psykolog/terapeut.


    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hejsa
    Jeg kan desværre ikke svare på dine spørgsmål men vil alligevel skrive lidt.... jeg kører lidt bil, men kun inde i byen. Hele tiden bliver jeg "overfaldet" af skrækbilleder, feks: når jeg svinger til højre, "ser" jeg en cyklist der ryger ind over forruden. NÅr jeg kører bag biler, "hører" jeg lyden af 2 bilers sammenstød.... derudover forestiller jeg mig hele tiden, at jeg kører fodgængere over. Grunden til at jeg ikke kører udenfor byen mere, er at jeg er angst for at jeg ikke kan styre mig, når der kommer en lastbil- at jeg helt bevidst smadrer mig selv ind i den.
  • Indstillinger
    hey jeg får kun medesin måske skulle jeg snakke lidt mere med min læge.jeg har kørt bil i snart tyve år,men tidligt isommer blev den helt galt for mig, jeg fik følelse af at ikke kunne stoppe det føles rigtigt væmmeligt.min familie prøver at forstå mig,men de siger hele tiden at jeg må tage mig sammen
  • Indstillinger
    Jeg synes bestemt, du skal prøve at tale med din læge.
    Problemet er jo, at man ikke bare kan tage sig sammen. Man kan jo ikke få de følelser og tanker, man har til bare at gå væk, fordi man gerne vil have det. Kunne man, så gjorde man det. Følelserne og tankerne vil lyttes til, respekteres og forstås. Derfor er det oftest så godt med nogle samtaler med en professionel, der forstår sig på disse ting.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Hej :-)

    Jeg ville bare lige sige at man må ikke blande medicin og alkohol med hinanden.
    Medicinen øger ens alkoholpromille.
    Jeg går på social og sundhedsskolen, så jeg ved det derfra.

    Håber du fik svar på dit spørgsmål :-)

    Hilsen Line.
Log in eller Registrér for at kommentere.