Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Kondylomer forsvinder af sig selv..?!

Hej.

Jeg har nu kæmpet med mine kondylomer i over 1 år, har prøvet alt muligt, fra frysning til diverse cremer, (aldara, wartec) men de vil bare ikke dø!

Det er en længere historie der ligger bag det hele men mit spørgsmål er egentlig bare om de forsvinder af sig selv efter noget tid..?

Sys jeg kan læse mig til rundt omkring at en (hvilke som helst) vorte forsvinder af sig selv i løbet af en et til to-årig periode..?!

Kan det være rigtigt eller hva siger i..? For lader til det er den sidste udvej for mig! :(

Kommentarer

  • Hej..
    Jeg har nu haft kondylomer i vil jeg tro snart 3 år, måske endda mere. Efter mange års strabadser frem og tilbage (bl.a. med condyline). Så begyndte jeg i sommers ved en special hudlægeklinik, hvor de enten pensler med stærk syre, fryser eller bruger laser. Jeg har desværre fået at vide af en special læge, at der kan gå måske op til 10 år endnu før de helt forsvinder, så det er bare om at holde modet oppe. Jeg skal snart begynde hjemmebehandling igen denne gang med aldara, som jeg faktisk ikke har prøvet før. Men det handler jo i bund og grund, (som der også står i et andet forum) om at få kroppens eget imun forsvar til at nedkæmpe det som et virus. Men derfor kan det også variere meget fra person til person hvornår det sker. Fx. så var det for min eks-kæreste kun nødvendigt og behandle hende en gang med frys, og så blev hun imun(hun går dog stadig til kontrol), så det må jo siges og være lidt af en succes historie. Håber det giver noget ro i sindet.
    TS
  • Hej. Jeg har også haft mine i over 3 år. Prøvet wartec som gjorde det værre aldara som gjorde det meget værre, pensling hjemme og hos lægen... intet har virket og det hele har været meget smertefuldt, har fået ar i huden fordi alt det syre simpelthen har ædt sig igennem.
    Så besøgte jeg en gynækolog som fortalte at hvis jeg holdt op med at behandle så ville det forsvinde af sig selv?!
    Så jeg ventede i næsten et år, og de blev ved at være der de små sataner.

    Har igår været på Hamlet (mit eget sygehus havde 3 mdr ventetid) Og været i fuld nakose og få dem fjernet med laser...alle sammen. Er bare så glad, synes slet ikke det gør ondt, hverken idag eller igår. De kan selvfølgelig komme igen. Men skulle have gjort det her for lang tid siden.....
  • Efter hvad jeg er informeret kan kondylomer ikke forsvinde af sig selv på lige fod med andre vorter.
    Jeg fik selv konstatert kondylomer i sommeren 2008. Jeg behandlede med Wartec og blev i december 2008 erklæret helt fri for kondylomer.
    Jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at de aldrig kommer igen. Jeg forsøger at holde et vågent øje, så jeg forhåbentlig kan tage dem i opløbet, hvis de skulle vende tilbage.
  • Hej.

    Jeg troede heller ikke på at de bare sådan gik væk, men har hørt at flere læger siger at man bare skal lade dem være....
    Det er nu en måned siden jeg fik laser fjernet mine, og er bare så trist, der er kommet ca 5 gange så mange, har aldrig haft det så voldsomt før. Det er ligesom om at jo mere jeg sætter ind på at få dem væk jo værre bliver det.
    Så nu skal jeg "zappes" igen. Møgirriterende....
    Håber at alle i andre har mere held end jeg.
  • Nu hvor nogle har været plaget i flere år. Hvordan forholder i jer til sex og partnerskab?? Jeg er selv meget plaget og har prøvet frysning og wartec..

    Men generer mig ikke - kun det faktum at jeg ikke kan være sammen med nogle før de er væk.. og det vides jo ikke hvor lang tid der endnu går.
    Jeg er voldsom deprimeret over det
  • Hej.... Sex med kondylomer... det betyder sex med kondom..
    Min kone og jeg opdagede sådanne vorter for mange år siden... min kones forsvandt forholdsvis hurtigt.. Mine fik flere behndlinger.. først penslet hos egen læge.. så blev jeg henvist til Marselisborg Hospital for at få fjernet dem i urinrøret.. Her anvendte de curette.. dvs en hul kniv til at skrabe med.. Efter nogle behandlinger der., kom jeg så til mindre hudlæge, der så frøs med flydende nitrogen.. her efter 18 år, har jeg ikke bemærket mere til dem..
    Men jeg vil da anbefale alle unge, at blive vaccineret mod HPV... så er man mere eller mindre beskyttet mod kønsvorter... peniskræft, rektal kræft, kræfti mund og hals... ja afhængig af ens aktivitet... Men mest "sælges" denne vaccine til piger for at undgå livmorhalskræft.. men altså, der for begge køn
  • Jeg har nu haft kønsvorter i snart 3 år og jeg har prøvet en del nu. Jeg har fået hpv vaccine (virkede ikke) fået laser fjernet det (virkede ikke) fået creme (virkede ikke). Jeg er ved at være godt trist, det er ikke særlig mange jeg har lige pt. men bare tanken om at de er der får mit humør ned i kælderen.

    (Planlægger at skulle prøve at få en lille ny inden for den nærmeste fremtid og vil helst ikke smitte min kæreste i processen)

    Er der nogen der har prøvet en metode der virker?
  • jeg kender en --som påstår at hun er blevet af med det ---ved at smørre sig med Brintoverilte --hver dag et stykke tid ---
    det er måske et forsøg værdt ----
    du vil ikke smitte sin kæteste ---altså han er indforatået med at du har det ----
  • Marku36Marku36
    Redigeret 8 juni, 2019, 17:58
    Du kan køb wartec her fra en licenseret apotek uden forudgående recept (kræver en nem online konsultation) https://dk.treated.com/koenssygdomme/koensvorter/warticon-wartec#clik
  • Linda0811Linda0811
    Redigeret 16 maj, 2019, 06:02
    Behandling af kondylomer og kønsvorter - https://121doc.com Veldig bra produkt!
Log in eller Registrér for at kommentere.