Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mine øjne er røde, irriterede og de er "spændte"

Redigeret 8 september, 2008, 03:05 i Åben debat om øjne
hej medmennesker. jeg har et problem med mine øjne jeg virkelig håber i kan hjælpe mig med. det forkommer oftest når jeg går ude hvor der er mange ting jeg skal holde øje med. så er det som mine øjne bliver stressede og de begynde og svie og blive røde og det føles som jeg spænder utroligt meget i dem. jeg har været til samtidlige læger og øjenlæger, og de kan ikke finde problemet. jeg har fået sådan nogle øvelser til at styrke mine øjne. de går ud på jeg sidder med en bog tæt på, og skal jeg kigge på de små bogstaver og løfte hovedet og kigge på noget længere væk. det gentager jeg 50 gange, 2 gange om dagen. syntes ikke rigtig det har hjulpet endnu, og har gjort det i ca. 4 måneder. har prøvet et utal af øjen dråber, og tror nu, ikke det er der problemet ligger. jeg håber virkelig der sidder nogle som kan komme med inputs på hva pokker det kan være. på forhånd mange tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg fandt lige disse øvelser på nettet
    http://www.iform.se/polopoly.jsp?d=1439&a=7117

    jeg tror måske godt det kan være det som jeg lidder af. udholdenhed og koncentrationsevne kunne måske godt lyde som noget jeg måske mangler lidt, som er skyld i mine lidelser. hva siger i til det?

    jeg ser gerne andre bud på øvelser, da jeg syntes den er meget krævende den som jeg har linket
  • Indstillinger
    Jeg syntes det lyder underligt. Dine øjne svier, når du skal anspænde dem. Og det skal du så "forværre" med øvelser.
    Åh, det er jo bare hvad jeg tænker. Mine øjne skal bare hvile sig.
    De svier også til tider. Jeg har købt nogle dråber på apoteket, de hjælper mig. Men de behøver jo ikke at hjælpe dig.
    Navnet er Systane.
    Er du helt sikker på, du ikke mangler briller.
    Men det har du måske. Stol ikke altid på optiker og øjenlæge. De kan være lidt for hurtige med at afgøre styrken af glas. Det er min erfaring.
  • Indstillinger
    hej Billedgalleri1.

    jamen har fået at vide, at jeg har en dårlig evne til at automatisk skifte mellem at se langt og kort, så det er grunden til mine problemer. så disse øvelser skulle hjælpe på det problem. har prøvet systane og andre produkter til tøre øjne, og hjælper ikke på mig. ja er næsten sikker på jeg ikke har brug for briller. har været til 3 øjenlæger, og mange optikere, og alle siger mit syn intet fejler
  • Indstillinger
    Hej lund87

    Nåe, så kan jeg bedre forstå dine øvelser. Ak ja, det er frygteligt, når der er noget med øjnene.
    Jeg husker en, der var blind, sagde til mig: Det er værre, at være døv.
    Nej det syntes jeg ikke. For mig ville det være frygteligt ikke at kunne se. Jeg kunne ikke se hvordan mit tøj sad, eller læbestiften.
    Mine øjne er ikke så gode til at se mindre ting, men se kan jeg heldigvis.
    Jeg er ked af af ikke at kunne give dig noget svar.
Log in eller Registrér for at kommentere.