Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Det stikker & snurre i arme og hænder?

Redigeret 26 juli, 2008, 02:29 i Sjældne sygdomme
hej.

Jeg har begyndt at få en stikken og snurren i arme og hænnder?
Hvad kan det skyldes?
jeg sidder meget ved computer & har hørt at senerne kan hæve hvis man bruger dem for meget og at det kan give stikkende og snurrende følelser i arm og hånd?

Mvh B

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg tror, at der findes flere variationer af den slags problemer, du beskriver. Det mest almindelige er karpaltunnelsyndrom. Det har jeg selv haft, og det var frygtelig ubehageligt. Jeg undgik dog at blive opereret, fordi jeg i stedet for aflastede mig selv og skiftede arbejde.

    Du kan læse om karpaltunnelsyndrom, f.eks. her:

    http://www.sundhedsguiden.dk/illness.as ... ticle=1420

    Jeg kan forstå, at du også har problemer med dine arme. Sådan som jeg har forstået det, er der mange forskellige steder, hvor nerven, der går fra centralnervesystemet og ud til fingrene kan komme i klemme. Ved karpaltunnelsyndrom er det i håndleddet, at nerven kommer i klemme, fordi vævet udenom svulmer op på grund af overbelastning eller andre ting.

    Når nerven overhovedet kommer i klemme, så er det formodentlig i dit tilfælde, fordi du overbelaster dig selv. Men tænk også på, om du om natten kommer til at ligge for tungt på dine arme eller skuldre.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.