Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nogen, der overvejer adoption?

Redigeret 22 september, 2016, 06:35 i Adoption
Hej!
Jeg spekulerer på, nu hvor der er godt gang i tråden om barnløshed, barnløse i behandling etc. om der er nogen af Jer, der vervejer at adoptere eller allerede har taget de første skridt i processen?
Vi er uforklarligt barnløse på 3. år, har været igennem fire behandlingsforløb uden held. Vi har fået adoptionspapirerne hjem, ansøgningsskemaer etc. til adoption, men har endnu ikke sendt noget ind. Vakler lidt mellem at påbegynde en adoptionsansøgning (der aktuelt vil tage 3-4 år, koste ca. 100.000 kr) eller at forsøge lykken på privatklinik, (3xforsøg, ca. 40.000 kr.).
Nogle der gør sig tanker om det samme eller er/har været igang?
Kh. herfra.

Kommentarer

  • Indstillinger
    ja jeg gør. jeg tænker også på det, efter jeg har fået af vide af min læge at jeg ikke kan få børn rigtig så tænker jeg på alle de måder der kan gøre jeg for et
  • Indstillinger
    Ja det gør vi. Vi har lige sendt de første papirer ind og de har modtaget dem. De ønsker dog også et budgetskema og en restanceattest fra kommunen, som jeg troede vi havde leveret, men det var fra SKAT. Jeg regner med at jeg får dem i dag.

    Kan se det et gammelt indlæg, så hvis du kigger forbi igen, så kig ind på www.adoptionstid.dk - der er vi mange der gerne vil adoptere :)
  • Indstillinger
    Min søster har været gift i 5 år og indtil nu er det ikke lykkeds hende at blive gravid. De overvejer nu adoption, inden hun bliver for gammel.
  • Indstillinger
    Har selv haft nære som har valgt adoptionsløsningen, og overvejer selv hvad den mest hensigtsmæssige løsning er. Der er ingen tvivl om at det ikke er billigt at adoptere et barn - er bange for det skræmmer mange fra at tage valget.
Log in eller Registrér for at kommentere.