Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

så gjorde han det sgu igen

det er så spøjst man kan gå og tænke "nej nej det er ikke sket, det er bare noget du bilder dig ind" og så pludselig blive sparket lige i ansigtet med kensgerningerne.

jeg vidst jo et eller andet sted godt hvad der forgik, gik nok bare ud fra det stoppede efter jeg blev voksen - eller hvad man nu er når man er 19.
så selvfølgelig var jeg så dum at sige ja til at køre med ham alene ud og købe smøger.

så han voldtog mig igen, og oralt selvfølgelig,så jeg ikke ville kunne tage på skadestuen og bevise det når jeg kom hjem.

men nu må det være tid til at få det meldt.

jeg har hans gamle pc og jeg ved han har lavet film, så med lidt held skulle det kunne findes igen og så skulle sagen kunne vindes.

men hvad nu hvis der ikke er noget på den?
jeg har ikke noget særligt troværdigt ry, så uden beviser magter jeg ikke at gå til politiet, for jeg ved de ikke vil tro på mig.

er der nogen af jer der ved noget som helst om hvordan man kan bevise det uden film eller billeder?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Karla

    Først og fremmest vil jeg sige, at mit hjerte bløder for dig!

    Jeg mener meget, meget alvorligt, at du må søge hjælp NU. I dette sekund! Der er centre for voldtægtsofre flere steder i landet. Se: http://www.voldtaegt.dk. Det kan kun gå for langsomt, at få den nødvendige hjælp, både akut i forhold til det aktuelle overgreb og de tidligere.

    Jeg tror og håber at et center for voldtægtsofre vil kunne hjælpe dig, både med at forholde dig til at melde din krænker og bevisbyrden. Og simpelthen stå ved din side når du melder ham.

    Det er kun en mikroskopisk del af dømte seksualforbrydere der bliver fældet af så stærke beviser som fotos/film. Så din sag er ikke tabt, selvom politiet ikke finder beviser på hans gamle/nuværende computer.

    For fanden hvor er det en svær situation du er i. Jeg håber du får tilstrækkelig hjælp!

    De varmeste hilsner
    Menneskebarnet
  • Indstillinger
    jaa det er sikkert rigtigt jeg burde søge hjælp nu, syntes bare ikke det påvirker mig nok til det er nødvendigt.
    jeg har ikke tudet over det, har ikke engang været tæt på, også selvom min kæreste gik helt i stykker da han fik det af vide.
    han siger godt nok det nok skal komme og at det bare lige skal gå ordentligt o for mig før jeg reagere men det er jeg ikke engang sikker på længere.

    ved godt det er langt fra alle sager der bliver afgjort ved film og billeder, men det er min far jeg skal køre sag imod og han bor stadig med min mor og mine brødre, så hvis jeg ikke er sikker på at vinde er jeg helt sikker å at midste dem.
  • Indstillinger
    Kære Karla

    Sagen stiller sig jo en hel del anderledes, når det er din far, det drejer sig om.

    At du ikke græder, handler ikke om, at der ingen tårer er - det handler nok mere om, at du har lukket af for dine følelser og dine tårer for længe siden.

    At bearbejde en incestproblematik kræver terapeutisk hjælp. Det er jo ikke sikkert, at du føler, at det er dit behov lige nu. Men måske det er meget godt at have i baghovedet til senere i livet, hvis du oplever, at problemerne i dit liv kommer til at fylde mere. Men selvfølgeligt er det noget, man skal være klar til.

    Jeg har ikke nogen erfaringer med anmeldelser etc., men jeg ved, at så længe man frygter konsekvenserne ved konfrontation (som f.eks. ikke at vinde eller at miste andre fra familien), så er det nok klogest at lade være.


    Mange hilsner Helene
  • Indstillinger
    Kære Karla

    Jeg er blevet voldtaget to gange som voksen, og jeg græd heller ikke. Hvis der var én som havde sagt til mig, at jeg skulle kontakte et voldtægtscenter, ville jeg også have afvist det. Nok mest fordi jeg syntes jeg selv var skyld i voldtægterne: Jeg var for provokerende klædt på, så jeg bad selv om det. Men helt ærligt, så havde jeg sku' prøvet det der var værre!

    Du behøver i mine øjne ikke at græde eller på anden måde 'gå i spåner' for at have brug for hjælp. Din reaktion er ligeså ok, som enhver anden. Du har dine gode grunde til at reagere lige præcis sådan.

    Men du er altså lige blevet voldtaget oralt af din far! Alene dét faktum kvalificerer dig til at kontakte et voldtægtscenter. Det er rent gætteri, men jeg tror de har hørt og set lidt af hvert... Også din reaktion og voldtægter på døtre af deres far.

    Konkret har du spørgsmål vedr. at melde din far. Det - og i det hele taget din historie - syntes jeg du skal tale om med nogle professionelle som har indsigt i incest. På Støttecenter mod incest har de en rådgivningslinje hvor der sidder professionelle ved røret. Deres telefonnummer er: 33 13 63 83. Rådgivningen er åben tirsdag kl. 12.00 – 15.00 og onsdag: 09.00 – 12.00.

    Mit hjerte bløder stadig for dig!

    De varmeste hilsner
    Menneskebarnet
Log in eller Registrér for at kommentere.