Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Konstant hovedpine + diverse symptomer

Redigeret 12 oktober, 2016, 12:45 i Hovedpine og migræne
Jeg er en kvinde på 27. Jeg har i 3 år haft konstant hovedpine i højre side.
Jeg har været sendt frem og tilbage til diverse neurologer og hospitaler.
jeg er nu tilkyttet hovedpineklinikken på bispebjerg, jeg har for 2½ uge siden fået foretaget lumbalpunktur og scanning af lænden, men lægen mener de kommer tilbage negative, da hun mener jeg har spændingshovedpine, trods for at ingen piller hjælper og jeg har hovedpine fra jeg står op til jeg går i seng 24/7. Jeg har fået scannet hovedet 2 gang og har en cyste i koglekirtlen, men de siger det ikke har betdning for min hovedpine.
symptomer:
- Højresidet hovedpine konstant
- Muskelsmerter i ben
- Træthed
- Hukommelsesbesvær (ikke slemt, men glemmer aftaler og sådan)
- Koncentratioensbesvær

Håber der er nogen derude der har eller har haft det på samme måde. Er virkelig ved at blive sindssyg.

Hilsen Michelle
«1

Kommentarer

  • Jeg kan kun fortælle, hvordan jeg slap af med min spændingshovedpine. Jeg havde hovedpine konstant og piller hjalp ikke. Jeg følte også, jeg var ved at blive skør af smerter. Kunne naturligvis hverken huske eller lade være, når man tog piller og havde frygtelig ondt. Samtidig led jeg også af migræne.

    En DYGTIG fysoterapeut, for der kan være stor forskel, hjalp mig. Hun fjernede alle mine spændinger og jeg begyndte at tage vitaminer og levertran. Jeg fik hævet min ene sko med 6 mm.
    Jeg skal lige love for det hjalp mig.

    Jeg skriver bare for at fortælle dig, at spændingshovedpine kan være ulidelig og piller hjælper ikke, når det er så slemt. Så måske har din læge ret.
    Det er meget nemt for en fysioterapeut at mærke om du spænder nogen steder. Du skriver intet om du har forsøgt en fys.
  • Hej Pernille!

    Ja du har helt ret, glemte vist lige at få lidt mere info på :)
    Både min mor og mormor er massører og begge mener ikke jeg lider af spændingshovedpine. Jeg har også været til fys, som siger det samme og til kiropraktor, som heller ikke mener jeg lider af spændingshovedpine :(
  • Hej Michelle

    Du er ikke alene.... Jeg kender det alt for godt. Jeg har haft hovedpine i 1.5 år. Jeg fik i nov. 2011 konstateret let spondylose på 5. diskus. Fik at vide at det ikke kunne give mig den voldsomme hovedpine i venstre side af hovedet (baghovedet). Har været til massage, 3 fysioterapeuter, kiropraktor samt til kranio sakral terapi. Intet virker. I sommer bad jeg min læge om at få Saroten (i små mængder virker det smertestillende - spændingshovedpinen)Men de tager ikke alle smerterne. Har i dag fået konstateret, efter en MR scanning af hovedet, at jeg har en lille cyste på koglekirtlen. Neurologen mener ikke at det kan give hovedpine men vil henvise mig til neurokirurisk afd. på Rigshospitalet.
    Jeg har også flere gange fået at vide at jeg spænder hmmmm......
    Jeg er også ved at blive fuldstændig vanvittig af at have hovedpine konstant og hele tiden. Er træt hele tiden, husker ikke lige så godt, når jeg har mange smerter kan jeg ikke koncentrere mig om noget som helst, ved dårligt hvad jeg hedder....

    Hilsen Helle
  • Hej Michelle..
    Jeg forstår dig, og føler med dig.. Jeg har haft hovedpine i 9 måneder nu, og jeg kan ikke magte det mere.. Jeg gik først til fys og massør (Massør hjalp lidt, men ikke længe, noget midlertidigt) men nu er jeg hos en kiropraktor, og der kanjeg måske se noget lys fremad, det hjælper lidt mere. har kun hovedpine nu et par gange om ugen, istedet for hver dag. Jeg har et fysisk hårdt arbejde, jeg er i lærer som frisør. I sidste uge begyndte jeg at træne, så jeg har haft ondt i min skulder og nakke lige siden, og den her uge har bare været et helvede med hensyn til min hovedpine :-( Man føler ikke at man kan leve et normalt liv. Man vågner hver dag og er bange for at man får hovedpine.. Jeg skal ind og have scannet mit hovede d. 12 december, så det er jeg spændt på. Min neurolog vil ellers gerne give mig nogle piller mod spændings hovedpine, men har pænt takket nej tak til det ;-)
    Jeg håber du finder en løsning, men er der ellers andre der har forslag til hvad man ellers kan gøre?
    Michelle, bare du ved du ikke er alene i verden om det med hovedpine, den kan jeg nu godt føle mig ind imellem!
    - Christina
  • Hej jeg ved godt det er et stykke tid siden dette indlæg blev skrevet, men håber at du chelle får en email eller noget, så du kan se mit svar til dig.

    Først vil jeg høre om du har fået det bedre eller om du stadigvæk døjer med hovedpine og andre symptomer?

    Jeg blev for nyligt også diagnosticeret med en pineal cyste 16 x 12 mm og neurologen kaldte den for et bifund, sagde den var lille og ikke var årsag til min hovedpine og øvrige symptomer.

    Jeg er blev undersøgt i h... og i r... bogstaveligt talt og alt ser strålende ud - alligevel vil ingen gå med på den præmis at det muligvis er cysten der skaber kaos og smerter. Jeg har googlet og researchet på det her i et væk og det lader til at det er et generelt problem verden over at meget få neurologer anerkender at cyster i den størrelse kan være farlige og kan smadre ens liv fuldstændigt i form af evig smerte, blindhed, døvhed, konstant kvalme, opkastninger, epileptiske anfald mm. Personligt tror jeg en af grundene til dette er at mange neurologer kun vil operere hvis man er i livsfare. Man er ikke i livsfare fordi man ligger halvdød, men hvem har lyst til at leve et liv, som aldrig helt leves? Ikke mig.

    Jeg har fundet en gruppe på facebook, hvor mange har det som os og som ikke kan få den fornødne hjælp. Der er en del derinde der er blevet opereret og de melder alle om øjeblikkelig lettelse - det er jo ret interessant. Det er jo ikke ligefrem fordi man render rundt og har lyst til at bede om at få sin hjerne åbnet så en neurolog lige kan pille lidt i den, når man tigger of beder om det, så er det fordi det er slemt.

    Jeg ønsker selv at få min cyste fjenet, men må ærligt indrømme at jeg har svært ved at forestille mig at få det gjort af folk som ikke tror på mig - forstå mig ret. Der findes en håndfuld neurologer der anerkender de skader og alvorligheden i at have en pineal cyste. Det er neurologer der tror på de mennesker der henvender sig uanset om der er hydrocephalus(tryk/vand i hovedet) eller ej. Det koster selvfølgelig en formue, vi snakker million klasse her - så man skal have guld i mund for at komme til. Disse neurologer er kæmpe skarpe til det de gør og de gør det hver dag flere gange om dagen. Faktisk tager det kun 2 timer at få fjernet en pineal cyste, hvis det gøre med microskopi altså med et endoskop - tænk at det kan lade sig gøre.

    Jeg vil godt sige at jeg alle dage har været et meget sart menneske, når det kommer til operationer og den slags og jeg har altid kigget væk, hvis en operation blev sendt i tv eller bare det at få en blodprøve - puha, men overraskende nok har jeg nu set flere hjerneoperation fundet på youtube blandt andet og hold nu fast hvor er det fascinerende...og lidt skræmmende.

    Egentlig er jeg ikke skræmt ved tanken om at blive opereret i hjernen, jeg er mest skræmt over tanken om de komplikationer der kan opstå efterfølgende. Jeg har i min søgen endnu ikke fundet en eneste artikel eller historie om nogen der er død under eller efter en operation af denne cyste, men jeg søger videre for det må være sket. De fleste jeg har skrevet med har heller ikke nogen alvorlige problemer efter operation, faktisk er der stort set kun positive fortællinger.

    Jeg håber at kunne finde flere med denne cyste i Danmark så vi kan lave et netværk og få lægerne til at indse at denne cyste rent faktisk kan være farlig og at den kan invalidere en i meget svær grad.

    Mvh. Evapigen
  • Hej evapigen!

    Jeg fik en mail :) Hvor er det dog rart med en der døjer med det samme (forstå mig ret) At man ikke står helt mutters alene og ens læger og neurologer tror man er syg i potten..... jeg døjer stadig med min hovedpine, men den er diog blevet en del af min hverdag, så ligger ikke så meget mærke til den med mindre jeg rent faktisk tænker over det, men det er da bestemt irriterende at lide af hovedpine dag ud og dag ind.
  • Hej og fedt du fik beskeden. Jeg forstår dig helt ret. Det er jo ikke fordi man ønsker andre lide, men det er rart at have nogle som ved hvad det er man døjer med.

    Hvis du har lyst, så kan du blive medlem af denne gruppe på facebook; https://www.facebook.com/groups/2862067 ... 8/?fref=ts du kan også blot søge på pineal cyst research. Kvinden der har oprettet siden hedder Lana Nelson. Hendes datter har sådan en cyste og hun oprettede denne side, da hun ikke kunne finde hjælp eller andre i denne situation. Siden vokser støt og roligt, da det jo er sjældent at man har en cyste der laver vrøvl. Hvis du har lyst kan du ligeledes sende hende en venneanmodning, så vil hun tilføje dig en hemmelig gruppe, hvor man kan vende alt omkring cyste, symptomer, tanker osv. Andre venner og familie kan ikke se at man er medlem af siden, så de kan ikke se hvad man skriver. Det hele forgår på engelsk.

    Det glæder mig at høre at du "kun" døjer med hovedpine og håber aldrig at det udviklere sig til mere end det. Det sker jo også at de forsvinder af sig selv, men det ikke så tit. Der er en enkelt inde i forummet der lige har fået en ny MR og hendes var forsvundet :)

    Rigtig god dag

    Venligst fra Evapigen
  • Jeg har døjet ganske invaliderende med stort set de samme symptomer, som du nævner helt tilbage i efteråret - og der så jeg desværre ikke dit indlæg.

    Jeg kom op på ca. 10 heftige anfald om måneden, som det tog mig ca. tre dage at komme over - så kan du selv regne ud, hvor tit jeg ikke havde hovedpine.

    Jeg har også rendt fra Herodes til Pilatus uden virkning.

    Men - for ca. 5-6 år siden prøvede jeg så akupunktur - altså en virkelig dygtig og yderst veluddannet af slagsen, og gradvist bliv mine hovedpiner - som altså i mit tilfælde for længst er blevet kaldt migræne, netop fordi det er en halvsidig hovedpine - færre og færre.

    I dag har jeg kun yderst sjældent hovedpine, og når den kommer, er den slet, slet ikke så voldsom.

    Jeg ved godt, at en del læger har været på et kursus - men det er intet værd, det skal være en, der virkelig ved, hvad det handler om, og ja - det koster, men for mit vedkommende har det været hver en krone værd. Nu kommer jeg to-tre gange om året hos hende og bliver "tanket op".

    Min akupunktør fandt ud af, at det handler om noget helt, helt andet end det lægerne kan komme på. Hun fandt ud af, at det skyldes en overbelastning af min lever - ikke fordi jeg drikker, men fordi jeg for en del år siden fik fjernet min galdeblære, så din hovedpine kan godt komme af, at du har en
    over/skæv belastning af nogle af dine organer - og det kan den dygtige akupunktør finde ud af - OG gøre noget ved.

    Så jeg hører til gruppen, der er kommet ud på "den anden side" og fik mit liv igen.
  • Hej Lotte

    Hvor er det dejligt, at du er kommet ud på den anden side. Skønt at du fandt en løsning. Vil høre om du også har en pineal cyste i hjernen? Jeg søger flere der har sådan en :) for at danne et netværk.

    Kroppen er et komplekst system og hjernen har en finger med i spillet hele vejen gennem kroppen på den ene eller den anden måde. Det er utroligt at du har fået din krop i balance ved hjælp af akupunktur og når man har smerter er man villig til at prøve alt.

    Jeg vil blot sige, at en cyste i hjernen desvære ikke er en tilstand man kan fjerne via. akupunktur, men jeg er sikker på, at det nok ville kunne afhjælpe nogle af med intensiteten samt antallet af hovedpinerne af dem der har cyster.

    Har man en cyste der er stor og trykker de forkerte steder, så er symptomerne også udover "kun" hovdpine (som om det ikke er nok blot at døje med det).

    Kunne du evt. give navnet på den akupunktør du har brugt? :) (alt skal jo prøves - for enten helbredelsens eller udelukkelsens skyld).

    Venligs fra Evapigen1
  • Nej. Jeg må tilstå, at jeg ikke lige fik set det, chelle skrev om cysten - jeg genkendte bare alle de andre symptomer, som var listet op.

    Jeg har ikke en cyste, og nej - heller ikke akupunktør vil vel kunne fjerne en sådan - eller rettere, det ved jeg ikke, da det jo aldrig har været aktuelt i mit tilfælde.

    Jeg ved bare at netop en dygtig akupunktør går ind og bruger helt andre helbredelsesmetoder end dem, der bruges i lægeverdenen - akupunktur ser på kroppen som helhed og ikke at f.eks. hovedpine ene og alene handler om, at så må det være hovedet, der skal undersøges, og kun det.

    Jeg er ikke til sinds at oplyse, hvor i landet jeg bor, men dels findes der virkeligt dygtige akupunktører rundt om i landet, og dels vil jeg da gerne oplyse privat, så oplys evt. en e-mail adresse, som jeg kan svare på.

    Du kan også oplyse hvilken del af landet, du bor i - så vi kan starte med at indkredse om det er relevant.
Log in eller Registrér for at kommentere.