Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Klamydia piller. Virkning og effekt.

Skriver her om hvordan pillerne virker, og hvor lang tid der går fra man tager en klamydia-kur, til man er "renset".

DETTE ER PRIMÆRT FOR MÆND.

Søgte selv svar på dette, og kunne intet finde, så laver dette indlæg så andre kan søge svar.

De fleste Klamydia-piller er en engangsdosis á 2 piller (2x500mg)= 1g aktivt stof.

Fra man tager pillerne, og til at man er fri fra symptomerne kan variere, men typisk skal man regne med 2-8 dage.

Grunden til man får symptomer efter at have taget pillerne er, at urinrøret har været hårdt medtaget af bakterieinfektionen, og den stadig renser ud. Så får du stadig udflåd, eller i en større grad, så er det fordi kroppen nu renser ud. Det kan stadig godt svie ved vandladning, men er ikke sikkert.

Der kan også være tendens til diarré, da pillerne dræber alle bakterier (man får ofte en bredspektret kur), så tarmfloraen vil ændre sig, og det viser sig i diarré. Frygt ikke pillens virkning, da dette faktisk betyder at pillen gør præcis hvad den skal - man kan næsten sige, at har du diarré, så virker pillen 100%. Dette er ikke ensbetydende med, at hvis du ingen diarré har, så virker pillen ikke, men blot en forsikring om, at pillen stadig virker, selvom du har diarré.

Håber nogle finder frem til dette indlæg, og får besvaret det de søgte.

Ellers er i velkommen til at skrive her.

Mvh Rake
«1

Kommentarer

  • Hej, jeg er blevet behandlet for klamydia i forgårs. Men var sammen med en igår, er der stor risiko for at han er blevet smittet, da vi ikke brugte kondom og kan \"behandlingsprocessen\" gå i stykker nu.. ? Lægen sagde intet om hvor lang tid der skulle gå imellem..
  • HVORFOR dyrker du sex uden kondom når er i tvivl om om du smitter med klamydia????
    Ja, undskyld mig...

    Men til dit spørgsmål: Ja, der er stor risiko for at han er blevet smittet med klamydia.
    Man bør for en sikkerheds skyld bruge kondom 14 dage efter man har taget pillerne, og det hedder sig at man er rask efter 7-10 dage.

    Så der er ingen vej uden om: Du må sige til ham at han må blive testet.

    Det er en god idé at få lavet en opfølgende test om nogle uger for at sikre at klamydia'en er blevet slået ned.

    Når du kommer til lægen bør du lige sige til denne at du ikke føler du blev informeret ordentligt da du fik konstateret klamydia så andre ikke også mangler information - for når du ikke har fået at vide at du skal bruge kondom i 14 dage er der noget galt.
  • Nej nej, jeg ved fandme heller ikke hvorfor. Totalt dumt, men jeg var SIKKER på at det var væk efter 1 dag. Lægen har jo ikke sagt noget om, hvor lang tid der skulle gå, og heller ikke apoteket. Så var faktisk sikker, indtil jeg læste herinde. Men ja, bliver da nød til at fortælle ham det. Jeg er ret så sikker på, at han ikke havde noget. Men kan det have gjort et eller andet ved behandlingen?
  • Ekstrem lav risiko for at påvirke din behandling. Du har stadig stofferne fra pillerne i dit system dagen efter, men som Anna skrev, så er risikoen for at han nu har klamydia meget høj. Så tag fat i ham og sig han skal ned og podes.

    Kondom i mindst 2 uger, og derefter vil jeg kraftigt anbefale dig at få en efter-podning, for at se om klamydia-bakterien er væk.

    Mvh Rake
  • Jeg tvivler på at du - såfremt han i forvejen havde klamydia - er modtagelig for smitte når du dagen før havde taget pillerne, men jeg VED det ikke :)

    Eddermaneme for dårligt at hverken læge eller apotek informerer om præparatet.
  • Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan besvare.

    Symptomer hos mænd på klamydia hvad har i oplevet der?

    Min læge er nemlig meget tvivl, og det gør ikke mig særlig tryg.

    Mvh

    Hr. Christensen
  • Hvis man går til undersøgelse og lægen siger at man skal have behandling, skal man så betale noget? eller får mang gratis behandling eller hvad man nu siger?
  • Testen er gratis. Du kan som sagt få den lavet hos egen læge eller du kan tage på en sexsygdomsklinik.

    Behandlingen er nogle piller man skal købe på apoteket.

    Jeg ved ikke hvilke det er og kan derfor ikke finde prisen for dig.

    Men det er i og for sig også ligegyldigt, for man SKAL have de piller hvis man har klamydia.
  • Ja selvfølgelig er det ligegyldig med prisen, det kunne jo bare være rart at vide hvis det viste sig at man havde det :)
  • Er der nogen der kan hjælpe mig - jeg har fået klamydia fra min ex - jeg har i 3 år kun været sammen med ham og havde en negativ test da vi startede forholdet! Han vil løbe fra ansvaret (selvom jeg har fundet ud af at han har været mig utro et utal af gange - virkeligt klamt!) han siger det er mig der er smittebærer! Han siger at han idag har taget klamydia test hos lægen, men mit spørgsmål er: hvis han for 7 dage siden tog de to klamydia-piller, kan klamydia så spores i ham idag? Altså 7 dage efter han har taget pillerne? Hvor stor er sandsynligheden for at man stadig kan spore klamydia efter 7 dage? Jeg tror nemlig han har taget de piller først og så prøven bagefter for at udstille mig som "svinet"....... øv altså!
Log in eller Registrér for at kommentere.