Hjem Sex & samliv Mandlige sexproblemer

Svie efter udløsning

Redigeret 24 februar, 2016, 19:35 i Mandlige sexproblemer
Hej alle :)

Jeg er en af de her knægte på de 22 år, som ikke render rundt til alle og enhver pige, men alligevel oplever jeg til tider et lille problem.

Hvis jeg i løbet af en dag ikke får drukket nok væske, sker der det at efter en udløsning, får en lettere ubehagelig svie i penis, samt et pludseligt behov for at tisse, uden at jeg egentlig altid skal. De enkelte dråber der kommer ud, føles helt fantastiske, men svien begynder igen efter vandladning.

Forløbet er meget ens hver gang det sker. Min dag har været fyldt med en masse forhindringer, og jeg har ikke lige husket at drikke vand, men måske erstattet det med cola i stedet. I løbet af dagen formår mit tis at blive kraftigt gult, og jeg husker måske at drikke vand. Om aftenen opnår jeg udløsning, enten ved kæreste eller ved egen kraft, og kort efter skal jeg tisse helt vildt.

Det at jeg skal tisse helt vildt, er lidt mystisk, og kan nogle gange komme meget pludseligt. Tisset er oftest helt klar væske, og lugter næsten ikke. Kort efter svier penis, og jeg føler samme tissetrang igen, men kan kun dryppe penis ganske let. Det føles vidunderligt, i og med at svien forsvinder helt, men efterfølgende fortsætter svien. Efter afdrybning, skal jeg hurtigt tisse igen. Hvis jeg vælger at holde mig, føles det ubehageligt, og jeg får nærmest vand mellem tænderne. Hvis jeg holder mig et helt kvarter, skal jeg tisse væsentlig mere, end hvis jeg blot drybbede den af på stedet.

Jeg kan godt ignorere svien, den forstyrrer mig ikke, bare lidt ubehageligt, hvis man lige ligger og vil sove. Alt i alt minder det rigtig meget om blærebetændelse, omend en smule svagere, men det er der udelukkende efter udløsning, og opstår aldrig uden forudgående udløsning.

Det er et problem jeg har haft i al den tid jeg lige kan huske, helt tilbage fra før jeg fik min seksuelle debut. Jeg er blevet kontrolleret hos lægen for diverse seksuelt overførte sygdomme, men der blev ikke fundet noget. Jeg har dog aldrig konsulteret en læge med det, hvilket jeg dog planlægger, men skal måske lige overbevises helt inden.

Jeg har valgt at ignorere det, fordi at det nok bare er en form for dehydrering. Men måske er det noget andet.. Er der nogen af jer, som har hørt noget lignende før?

Mvh Den søde dreng :)
«13456789

Kommentarer

  • Hvis du øjensynligt får problemer ved for lidt væskeindtagelse, så vil jeg mene, du er ude i direkte skadelig adfærd for vitale kropsdele - især dine nyrer. En stærk gul urin er et tydeligt tegn på at nyrerne er overbelastede.

    Selvfølgelig skal du lige tale med lægen, men du skal øjeblikkeligt sørge for at drikke i hvert fald 2 liter vand dagligt.

    Jeg må indrømme jeg slet ikke fortår, at når du så tydeligt har erfaret disse problemer ved for lidt væskeindtagelse, at det så ikke er noget du for længst har indført som en hel fast rutine. Du er endda fuldstændig klar over, hvad det er, der giver dig disse problemer.

    Du ved vel at cola - søde drikke i det hele taget - øl, vin og spiritus er vanddrivende, så når du drikker noget sådant, så skal du sørge for endnu mere vand.

    Ligeledes skal du sørge for at drikke endnu mere vand, hvis du dyrker sport eller andre ting, der får dig til af afgive væske. Forleden var jeg i spa-bad og blev lidt dårlig bagefter - sådan noget kræver nemlig også ekstra væskeindtagelse. Jeg fik mit problem løst hurtigt ved at drikke ½ liter vand bagefter.
  • Hej den søde dreng.

    Jeg har det samme problem som dig.
    Jeg er 27 år og har haft det siden min sekesuelle debut.
    Jeg vil beskrive det ligsom dig, det opstår efter udløsning, enten ved selvhjæp, eller samleje. Det viser sig først efter 5- 10 min i mit tilfælde , nogle gange længere 30 min efter. En stigende svie opstår i penis, og en tissetræng bygger sig op. Efter 10 min lader jeg vandet, og under selve vandladningen, forsvinder den sviende følelsen. Men omkring 10 sekunder efter sidste dråbe, vender den svienede følelse tilbage.

    Jeg vægle ofte af sidde på toilette til det hele fortager sig igen, hvilket tager 30 - 45 min, fordi jeg har svært ved af foretage mig noget, da den vedvarende svie er yderst ubehagligt.

    Jeg har aldrig nævnt det for en læge, men er blevet tjekket for diverse kønsydomme, og alle har været negative.(måske ik alle men de mest kendte)

    Det hæmmer mit sexliv meget, og derfor er jeg meget glad for at læse at der er EN anden, der også har denne underlige følese, hvilket giver mig nyt mod til af fortælle min tudse gamle læge omkring mit problem.

    Jeg vil virkelig gerne høre tilbage fra dig, om du har fundet en løsning på dit problem?

    Jeg har aldrig forbundet det med væskemangle, og gør det stadig ikke.

    Mvh Jacob.
  • Hej Boys

    Har det præcis på samme måde og har haft det lige siden min seksuelle debut. Har heller aldrig forbundet det med væskemangel. For mit vedkomne sker det kun nogen gange nok omkríng 1-2 gange om måneden og faktisk kun når jeg onanere har aldrig prøvet det efter samleje, og jeg er pt 26 år.

    Præcis som du beskriver det Jacob, sådan er det også med mig. 30-45 min. går der før jeg er ok igen.

    I må meget gerne skrive til mig eller poste her når I kan fortælle noget mere konkret om det.

    Der må også være flere derude som har samme problem. Håber vi finder ud af det!
  • YES! Jeg har også præcis det samme problem og har haft det i årevis.. GODT at høre at jeg ikke er den eneste.. Jeg forbinder heller ikke med væskemangel, og det tager også ubehagelige 30-45 min før det er væk og plejer også sidde inde på toilettet indtil svien forsvinder eller hopper rundt.. Denne periode kommer 1-2 gange om måneden i gennemsnittet.. Hvis I finder ud af noget så husk at fortælle det til os andre..
  • Bare lige for at slå fast; jeg har ikke påstået at trådstarters problemer med svie ved udløsning udelukkende skyldtes væskemangel - jeg foreslog sådan set også, at han skulle tale med sin læge.

    MEN - det var i øvrigt oplagt at trådstarter var ude i noget rigtigt skidt mht sin manglende væskeindtagelse, og det var det, jeg reagerede på, og det kunne jo så være at det for ham, kunne afhjælpe problemet, hvis han sørgede for at få væske til at dække kroppens behov.
  • Hej

    Samme problem her. Jeg er 44, og det er aftaget med årene. Tror det pt. sker 1-2 gange om året, og altid kun ved onani.

    Er heller ikke forbundet til vandindtagelse her (tror jeg da) :-)
  • Hej med jer gutter!

    Jeg har ligeledes nøjagtigt samme problem, som opstår i ny og næ (i gennemsnit 1 gang månedligt). Jeg har altid undret mig over hvorfor det skete, men har aldrig fundet nogen sammenhæng. Ligeledes er jeg flere gange testet fri for kønssygdomme og har haft fast partner i 4 år. Svien opstår oftest efter at have ejakuleret, hvis jeg f.eks. ikke har fået tisset af inden, men kan også opstå ud af den blå luft.

    Er der ikke en klog netdoktor , som kan hjælpe os fyre med en forklaring og måske endda en løsning på vores jævnlige irritation?
  • Hey knægte!

    Har fandme det samme åndssvage problem. Det er som om denne hersens svie kommer i perioder, og altid i forbindelse med udløsning. Jeg har forsøgt at smøre området omkring urinrøret med Canasten, som dræber svamp. Jeg bilder mig selv ind, at det virker, men problemet vender altid tilbage. Jeg har ligesom andre af Jer erfaret at problemet forværres, hvis jeg ikke indtager tilstrækkeligt med væske. Jeg er også testet fri for kønsbanditter, men har før rendt ind i "falsk-negative" tests..... -af samme grund render jeg rundt i konstant paranoia for at ha´ en skjult gonoré eller en ussel klamydia. Jeg er efterhånden rigtigt træt af det, og håber på at en doktor kan hjælpe.

    Godt nytår!
  • Hej,
    det er skisme da spøjst. Jeg havde det samme problem i min "ungdom", da jeg begyndte at onanere i mine teenageår. Når jeg havde haft udløsning, så kunne samme symptomer beskrevet af trådstarter. Det er dog et problem, som har aftaget med årene - måske pga. en sundere livstil end dengang hvor den den stod på fester, sprut og alt for lidt søvn?? Nu hvor jeg er 34 år så sker det måske 1- 2 gange om året.
  • Jeg vil lige give min mening med her. Jeg er 25 år og har samme problem nogen gange. Dog ikke så meget, som jeg havde, da jeg var yngre, og jeg har en teori om hvorfor, og hvad der muligvis kan hjælpe.

    Jeg tror, den sviende følelse kommer af, at man under sin udløsning ikke er kommet af med al den sæd, man skal, og at noget af det stadig sidder et stykke oppe i røret og kilder og generer, hvilket nok er det, der fremprovokerer en tissetrang.

    Mit bud på en løsning er at træne mellemgulvet ved hjælp af f. eks. knibeøvelser, så man får lidt mere kraft bag sine udløsninger og derved kan komme af med det hele, så der ikke er noget, der sidder og generer.

    Der findes masser af bud på knibeøvelser til mænd, hvis man søger efter det på nettet, og så har det også en ekstra bonus i form af bedre orgasmer under sex, så det kan aldrig skade at prøve den løsning i hvert fald : ) og som alt anden træning, så undgå overtræning. Det er ikke rart dét sted : p

    Det var mit bud. Det lader til at virke for mig. Held og lykke med det :)
Log in eller Registrér for at kommentere.