Hjem Stofskifte Forstyrrelser i stofskiftet

Bivirkninger ved opstart på Euthyrox

Redigeret 19 april, 2018, 07:32 i Forstyrrelser i stofskiftet

Hej!

Jeg er for 4 uger siden startet på Euthyrox 25 mcg. mod lavt stofskifte. Min mand og jeg (26 og 23) har prøvet de sidste 9 måneder at blive gravide, men uden held. Jeg håber derfor naturligvis på at Euthyrox kommer til at hjælpe på dette MEN, jeg oplever desværre en del hæmmende bivirkninger for lige præcis dette projekt. Jeg har blandt andet fået meget tørre slimhinder, der er ømme og gør ondt efter sex. De gør også ondt efter toiletbesøg. Egen læge råder os til at bruge en oliebaseret glidecreme - Men det hjælper jo ikke når det gør ondt efter toiletbesøg? Derudover hjælper det heller ikke på de tørre slimhinder i mund og næse som jeg også oplever. Jeg vågner blandt andet hver nat omkring 5 og skal op og have noget at drikke, fordi min mund er helt tør.
Derudover var min menstruation meget anderledes i denne omgang. Jeg gik to dage over tid (Hvilket er meget unormalt for mig) og jeg blødte kun i 2 dage men meget kraftigt (plejer at bløde min. 5 dage). Har det betydning for vores chancer for at blive gravide? (Udover mangel på sex grundet slimhinderne, altså..)

Er der nogle der har været lignende igennem?

Log in eller Registrér for at kommentere.