Hjem Søvn Søvn, søvnbesvær og sovemedicin

Ubehagelig stadie.

Jeg har i den sidste uges tid haft problemer med at sove. Jeg når til et punkt hvor jeg føler mig træt, jeg gør mig klar til at gå i seng, og jeg ligger mig og lukker øjnene.. Men undervejs mod søvnen, kan jeg mærke hvordan min hjerne giver mere og mere slip, og jeg begynder så småt at drømme og kan mærke hvordan hele min krop begynder at sove og vejrtrækningen blive dybere.. Men jeg er bevidst under det hele, og det er meget meget ubehageligt at kunne mærke hvordan ens krop lukker ned.

Åbner jeg øjnene er mit syn sløret og hele min krop er tung, og øjnene lukker hurtigt nærmest sig selv i igen, på en måde hvor jeg kan se hvordan de ruller sig op igen, ad.. Der går yderligere 10 min fra den fase, og til at jeg er helt væk i søvnen. Hvad kan der være galt?

Kommentarer

  • Hmm, det lyder meget ubehagelig. Jeg tror måske, at det er psykisk. Har du været ude for noget ubehageligt for nyligt? Eller er der en eksamen eller noget andet nervepirrende på vej?

    Hvis ikke du har prøvet det endnu, kan du prøve at tage et shot whisky, inden du skal sove. Det giver ro i kroppen. Jeg ved selvfølgelig ikke, om der er en anden grund til dine søvnproblemer, der ikke er psykisk, men måske er det et forsøg værd.

    Held og lykke.

  • James9342James9342
    Redigeret 6 april, 2018, 14:26
Log in eller Registrér for at kommentere.