Hjem Søvn Søvn, søvnbesvær og sovemedicin

Baby med fladt baghoved

Hej.

Min søn på 4 1/2 måned er begyndt at få fladt baghoved. Jeg har læst om hjerte puden, men faldt over denne som hedder Mimos pude. Men er der nogen der har erfaring med puden, det er jo ikke den billigste plus der man også skal have et betræk med til puden, men er et betræk ikke nok? Puden er jo langt fra den billigste, men er den bedre end den anden så giver jeg gerne det ekstra som den koster.
Håber nogen har erfaring med puder til babyer med begyndende fladt baghoved.

Kærlig hilsen Mette

Kommentarer

  • Hvad man ikke kan købe til babyer - og gerne til tårnhøje priser - er ikke værd at nævne. Vel sagtens fordi markedet er så let påvirkeligt.
    Jeg synes klart, du skal tale med din sundhedsplejerske om det - almindeligvis skal en baby slet ikke have en hovedpude - eller sådan har det i hvert fald været i mange, mange år, men nu har jeg ikke småbørn mere, så måske ny forskning nu fortæller noget andet. Sundhedsplejersken bør vide, hvad der er bedst for lige netop dit barn, og hvilken betydning det - på længere sigt - vil have at baghovedet lige nu og her virker fladt.
    Men - lad være med at kaste dig ud i alle mulige ting, som er "afgørende" for dit barns trivsel uden at tale med fagpersoner om det først.

Log in eller Registrér for at kommentere.