Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Halebenssmerter

Soll8DSoll8D
Redigeret 14 marts, 2018, 05:21 i Kroniske smerter
Hej, jeg er en ung pige på 23.
Jeg har hele mit liv haft smerter i halebensområdet, grundet at min anden sidste knogle er deform, og dermed har gjort at den sidste knogle har siddet i en 90 graders vinkel indad (Denne information har jeg først fået for et halvt år siden).
Jeg har som teenager forsøgt mig hos fysioterapeut, der simpelthen er gået ind og hevet mit haleben på plads, hvilket faktisk hjalp, indtil min knogle begyndte at vende tilbage til sin vante position.
Jeg har fået flere afvisninger hos læger, der siger de ikke kan gøre noget, trods de kroniske smerter hele mit liv.
For et års tid siden, blev det så slemt at jeg ikke kunne sidde (har normalt kunne sidde en time til to af gange afhængig af komforten), derfor gik jeg til min nye læge, som gav mig en henvisning til en ortopædkirurg på Holbæk sygehus. Det viste sig dog et par dage senere at det var en byld i området. Jeg havde dog stadig min henvisning til Holbæk, der blev afvist. Jeg blev derfor indkaldt til Herlev, som afviste mig og sendte mig videre til Hvidovre, som derfra også afviste mig og sendte mit til Rigshospitalet. I dette forløb fandt de ud af at mit haleben muligvis var brækket engang, men de ville ikke gøre noget.
Jeg gik igen op til min læge med et forsøg på at komme til Holbæk da der skulle være en læge der var mere villig til at hjælpe end andre. Og denne gang tog de mig ind. Han opdagede den deforme knogle, og forsøgte først med 2 blokader i ind i halebensområdet, der desværre ikke hjalp.
Derfra valgte han at tilbyde mig operation (fjerne halebenet fuldstændig), hvilket jeg på intet tidspunkt har været i tvivl om jeg ville.
Nu sidder jeg så her 3 uger efter operationen, måske list sent, men vil høre om andre har oplevelser med denne operation, og hvad resultatet har været. Og bare om andre måske har haft det samme postyr med dette problem, da der ikke er meget at finde om emnet.

Kommentarer

  • Indstillinger

    Kære Soll8D
    Læste lige dit indlæg og har virkelig behov for lidt erfaringer, idet min datter på 20 år skal have fjernet sit haleben fordi det præcis som dit drejser 90 grader ind i bækkenet. Hvordan er det gået for dig og hvilket hospital/kirurg udførte det?
    Tusinde tak for hilsen tilbage :-)

Log in eller Registrér for at kommentere.