Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Røde knopper på hele kroppen

Redigeret 17 februar, 2018, 13:05 i Eksem
Er der nogen herinde der har en ide til hva det kan være

For 1 måned siden idag. Begyndte jeg og få røde knopper. Det startede med nogen enkelte pletter på overarmene. Men efterhånden som dagene gik bredte det sig mere og mere.
Nu idag 1 måned efter det begyndte. Har jeg det vitterligt overalt på kroppen.
Det er røde pletter som så blir tøre (ligner skæl) hvis man piller det yderste lag af knoppen så kan man mærke med fingrene at det er fugtig. Så det føles som om der er væske i dem.
Hvis man kradser hul på dem så kommer der lidt blod piplende frem
Man kan mærke når man kører hånden over dem at knopperne buler op af.
Jeg er dækket af dem på armene, tæerne, hænder, fingre, benene, armhuler, ryggen og hovedbunden og ansigtet.
1 uge efter de røde knopper var begyndt og dukke op. Begyndte jeg også og få ondt i ledene i begge ben

De røde knopper klør på ingen måder. Jeg har forsøgt og tage antihestaminer for at se om det kunne få det til og forsvinde men det virkede ikk.

Jeg ska til hudlæge på OUH i denne måned.

Kommentarer

  • Indstillinger

    Jeg har noget lignende som end ikke min hudlæge i grenaa har kunnet give en diagnose på inden for de sidste 3 år, og det er kun blevet slemmere. Dog er det ikke længere "knopper" så meget som det er skællende rødlige, somme tider brunligt pigmenterede pletter som har uregelmæssig form. Startede på ryggen, så 2 store på maven og siden i år har jeg fået 4 i nakken, og dertil en irriterende fornemmelse inde i mundhulen.

    Gotta be honest, mit ligner basal celle kræft af overfladisk type. Det gjorde det ikke i starten men efterhånden gør Det.

    Jeg kom lidt i konflikt med overhudægen og hans afvidende attitude. Vi tog en punch biopsi i 2015 og en masse blodprøver. Det var "ikke noget særligt, lad være med at pil i det!" Og jeg godtog det, men som månederne gik dukkede disse knopper op nye, uberørte steder, kløende og tydelige så derfor kradser man igen men før man ved af det bliver det til et udbrud som aldrig heler ordendligt og føles en smule anderledes og hævet. Jeg måtte have det undersøgt igen men hudlægen blev faktisk sur på mig og fortalte mig at det aldrig forsvinder og at der i hvertfald går lang tid hvis det skulle gøre det. Det giver ingen mening når det virker til at være progressivt og forværrende, så jeg blev meget skuffet og forlod, spurgte efter en anden hudlæge, men fik så at vide at overhudægen er stoppet nu, og en anden har taget over, så nu giver vi det tredje forsøg.

    Sindssygt frustrerende og lesionerne/knopperne forsager både ubehag i området og det ser klamt ud, så det påvirker selvværet meget. Mest af alt er jeg bekymret da de ligner basalcelle karcinomer meget ifølge mine websøgninger, og de har nu haft 3 år til at blive store og grimme. Håber du finder et hurtigt og brugbart svar fra din hudlæge.

Log in eller Registrér for at kommentere.