Hjem Sind og psyke Anoreksi

Har jeg en spiseforstyrrelse?

Redigeret 2 december, 2017, 05:38 i Anoreksi
Har jeg en spiseforstyrrelse? Jeg har taget to test, og de siger begge to, at jeg muligvis har en spiseforstyrrelse, men jeg tror ikke på dem, for det føles ikke sådan.

Det startede med, at jeg for lidt over en uge siden havde mistet min appetit, fordi min kæreste lige havde slået op med mig, men da jeg så så småt fik den tilbage igen, ville jeg ikke spise. Jeg lavede et dokument, hvor jeg begyndte at skrive alt ned hvad jeg spiser, og hvor mange kalorier det indeholder. Jeg har siden den dag indtaget under 900 kalorier pr. dag, og det har typisk ligget på 400-500 kcal. Jeg har i dag indtaget lidt over 300 kcal.
Jeg spiser langsomt, tager små bider og jeg tænker rigtig meget over, hvad jeg putter ind i min krop, og om jeg kommer til at fortryde det.

Jeg er også begyndt at blive sur, hvis der bliver købt noget til mig, som jeg ikke selv har valgt. Jeg bliver også sur/irriteret over snakken om mad, og jeg er ikke glad, når der herhjemme er morgen- eller aftensmad. Når jeg er i skole tvinger jeg mig selv til at spise en klapsammen med noget pålæg, fordi jeg ikke vil have, at andre opdager noget. Jeg drikker også meget mere vand end jeg plejer, for at undgå at spise.

Jeg er begyndt at have svært ved at falde i søvn, og i weekenden vågner jeg på samme tid som jeg gør i hverdagene - hvis ikke en time senere. Jeg er hele tiden træt, og jeg kan ikke få mig selv i gang til at lave noget. Jeg har også svært ved at koncentrere mig, og huske hvad jeg har sagt eller skrevet.

Tanken om at spise for mange kalorier skræmmer mig helt vildt, og jeg vil hele tiden veje mig - dog har vi ikke nogen badevægt, så det er ikke muligt.

Jeg håber, I vil hjælpe mig med min forvirring :)

Kommentarer

  • Jeg kan ikke lade være med at kommentere dit indlæg.
    Da vi har et barnebarn som har spiseforstyrelse/anokseri.

    Hun er netop blevet udskrevet men er ikke ovre det endnu.
    Så derfor gør noget ved det (forældre og evt læge)
    Du skal ikke lade spiseforstyrelsen få magten.
Log in eller Registrér for at kommentere.