Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pludselig uden kraft i benene

Rosa50Rosa50
Redigeret 30 juli, 2017, 19:20 i Åben debat for ældre
Jeg sank sammen uden grund. Mistede ikke bevidsthed . Kunne ikke rejse mig op igen og var meget bange. Det lykkedes mig at kravle hen til en stol, heller ikke det gjorde, at jeg kunne rejse mig op. Mine ben var uden styrke. Efter nogen tid lykkedes det at få mig op at stå igen. Hjertet hamrede, nok mest fordi jeg var bange.
Jeg bor alene.
Jeg kontakter vagtlægen og fik beskeden. Nu er det jo overstået, så der er ikke noget at undersøge.
Jeg venter på en større rygoperation og skal opereres sidst i oktober. Jeg tænkte, bare det ikke er min ryg der forårsager dette svigt af benene, hvilket det godt kan være. Hvad pokker gør jeg.
Nu er jeg da bange, det gør jo ingenting bedre.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er min ryg. I dag kan jeg næsten ikke gå. Var til vagtlægen i morges, der er ikke noget der gør, at operation skal fremskyndes.
    Jeg bor alene og er ærligtalt meget utryg ved situationen.
    Når jeg når frem til operationen, er der gået to år siden jeg gik til min egen læge.
    Så lang tid har det taget med ventetider på diverse undersøgelser for at udelukke andre ting.
    Det gjorde det også de to andre gange min ryg blev opereret, men jeg forkortet forløbet ved at tage på privathospital.
    Det tør jeg ikke denne gang, ikke fordi der var noget galt, men det er en større historie denne gang. Der skal samtidig rettes op på noget der er følger af den sidste operation.
    Ak ja, at blive gammel er både godt og skidt. Sådan en ryg som jeg har, får man fordi man bliver gammel. Det sagde kirurgen til mig.
    Samtidig er jeg glad for, at de vil reparere på den. Jeg ved også det bliver et stort arbejde bagefter med genoptræning.
    Det er hårdt, at opleve hvordan kræfterne forsvinder i benene og bagdelen. Det gør mig meget beklemt. På nuværende kan det ikke trænes.
    Jeg håber resultatet bliver godt, når jeg når så langt.
Log in eller Registrér for at kommentere.