Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan Kemoterapi give Kræft ?

optimist7optimist7
Redigeret 22 januar, 2018, 23:05 i Åben debat om kræft
En undersøgelse offentliggjort i tidsskriftet Science Translational Medicine i juli 2017 tydede på at den gænse kræftbehandligen kan give mere kræft.

De amerikanske forskere bag rapporten kom frem til at kemoterapi en godt nok fik tumorer til at skrumpe, men samtidigt kunne bevirke at kræftknuder kan sprede sig i til blodet, og udløse mere aggressive tumorer.


Kilder:

http://www.telegraph.co.uk/science/2017 ... ours-warn/

http://naturligmedicin.com/kemoterapi-g ... studie2017



Er kemoterapi sikkert ? Hvad mener du ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Alt der beskadiger cellerne i din krop og dermed DNA kan på sigt medføre til udviklingen af kræftceller. Jeg kan huske at jeg læste at når et væv i kroppen bliver for beskadiget vil det prøve på at regressere til sit yngre stadie, lidt ligesom nåe du gendanner og formaterer din pc til fabriksindstillingerne, men når dette sker i vævet danner det istedet abnorme celler som ingen instrukser har fra generne og derfor vokser de ud af kontrom og uden struktur. Kroppen vil forsøge at holde det under kontrol men den kan ikke følge med og så vokser der sig svulster.

    De celler som svulster er lavet af bliver slam slået ihjel med kemo hvis behandlingen virker, men samtidig beskadiger det fortsat alle ikke-kræftcellerne og man udsætter sig selv for at udvikle andre typer kræft.

    Det er dog ikke ofte jeg synes man hører om dette. Min fars kræft som nok var genetisk forsagwt spredte sig til lungerne. Det var en slags knoglekræft eller rettere sagt et "synovialt sarkom" som opstod af brusk-vævet omkring leddet i anklen. Jeg tror næppe hans kemobehandling skabte en ny kræft i hans lunger men det er egentlig ikke til at sige. Jeg har ingen dokumenter eller noget fra dengang det skete men jeg har faktisk overvejet om det overhovedet var disse brusk-lesioner som opstod i lungerne.
Log in eller Registrér for at kommentere.