Hjem Smerte Åben debat om smerter

Højt Blodtryk og smerter?

Chris97Chris97
Redigeret 10 juli, 2017, 06:09 i Åben debat om smerter
Hej jeg har nu idag været til læge anden gang. Først gang var på psykiatrien, lægen skulle tage blodtryk da jeg muligvis skal have noget psyk medicin. Mit blodtryk var meget højt sagde hun jeg er 20 år vejer omkring 95 kg og mandag d 12-06-2017 sagde den "176/97" hun sagde jeg skulle tage kontakt til egen læge og få det undersøgt, da jeg stod op den dag var jeg meget svimmel sløret syn, lagde også mærke til jeg uden jeg vidste ik trak vejret i meget lidt tid ligesom jeg holder vejret uden at ligge mærke til det. Idag 15-06-2017 blev jeg igen målt ved egen læge 2 dage inden altså d 13-06-2017 har jeg haft brystsmerter. Mit blodtryk idag var stigende i den nederste den var "176/122" jeg fik taget EKG som var normalt. Har nu stadig ondt i brystet er svimmel og har haft sovende ben og en mærkelig føelse i tærerne som om de er under vand. Nogen som har en ide om hvad jeg kan gøre nu?

Håber nogen som kan svare mig og hjælpe mig hvad jeg skal gøre?

Mvh Chris

Kommentarer

  • Hej Chris97

    Hvis jeg var dig, ville jeg følge lægernes råd.

    Du er ung, og kroppen kan godt holde til, at blodtrykket er højt i en periode. Derfor må du prøve at falde til ro ved tanken om, at lægen vil gøre noget, hvis der er fare på færde. Det vil gavne blodtrykket, hvis du kan tage den mere med ro.

    Der findes blodtryksmedicin, som kan nedsætte blodtrykket uden de store bivirkninger. Men jeg forestiller mig, at lægen helst vil forsøge at nedsætte blodtrykket med naturlige metoder, så som sund kost og motion, eftersom du er så ung.

    Jeg forestiller mig, at lægen vil anbefale, at du bliver undersøgt meget grundigt. Det kunne jo være, at der var en eller anden fysisk grund til, at dit blodtryk er så højt, altså noget, der kan gøres noget ved.

    Bortset fra det, vil det jo være en god ide, hvis du taber dig. Men kast dig endelig ikke ud i en hård slankekur. Et vægttab skal ske langsomt. Og motionsformen skal afpasses efter, hvad lægen anbefaler.

    Jeg lægger mærke til, at du holder vejret. Jeg tror, at det er et mere almindeligt problem, end lægerne ved. Jeg har selv døjet med, at jeg holder vejret. Det er et ubevidst forsøg på at undgå at mærke ubehagelige følelser, og desuden noget, jeg gør, hvis jeg skal tage mig sammen for at klare opgaver, jeg har svært ved.

    Det er klart, at organismen ikke har det godt med den manglende vejrtrækning. Prøv at få undersøgt, om du også ”glemmer” at trække vejret om natten, når du sover. Det klares nemmest ved, at en anden person lige holder øje med, hvordan du sover.

    Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at gå i psykoterapi hos en behandler, der er uddannet inden for kropsterapi.

    Jeg giver dig lige et link, hvor du kan læse mere om højt blodtryk:

    http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... k-for-hojt

    NB: Radiodoktoren er ret ”alternativ”, og måske kan det føles uoverskueligt at læse alt, hvad han remser op. Men der er helt sikker nogle brugbare råd.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hej igen

    Tak for dit indlæg Kameliadamen, har nu idag været til læge igen og blodtrykket var faldet dog stadig alt for højt og mine brystsmerterne var taget til. De kunne ik helt forklarer mig hvorfor det er højt og jeg har brystsmerter.

    Jeg har nu stadig rigtig ondt i brystkassen og kan blive rigtig svimmel og blive kvalmsk, de har fortalt mig om at det kan muligvis være en "langsom begyndende blodprop i hjertet" er også blive guidet i hvis jeg skulle få sådan syntomer. Mit EKG er også normalt stadig, har igen en tid på tirsdag hvor der opfølgning på blodtryk, smerter, og nogle blodprøver jeg fik taget idag.

    Håber nu bare der er en naturlig forklaring og ik en begyndende blodprop, men tror nu på det falder mere til næste gang. Vil gerne holde jer opdateret på hvordan det går på tirsdag og vil også gerne høre fra jer hvis i måske har haft blodprop i hjertet?

    Mvh Chris
  • Hej igen.

    Jeg har nu været ved egen læge igår og fik svar på blodprøve og målt blodtryk igen. Blodtrykket var stadig for højt, og jeg havde et forhøjet lever tal cirka 4 gange så højt som normalt. Derfor fik jeg henvisning til ultralydscanning, som jeg har været til idag. Venter stadig på svar fra dem og egen læge da der er en del forandring i min lever. Talene var høje min lever er hævet/forvokset, og den er meget lys i farven som ik er normalt sagde han, og jeg havde fedtlever. Den læge som undersøgte mig tilkaldte hans overordnet læge som også kiggede, de var begge enige i de ting som jeg forklarede og vil diskutere med min egen læge om der kunne være en leversygdom. Venter nu på opringning fra egen læge og er lidt spændt og nervøs hvad jeg får som respons.

    Chris
  • Lidt tid siden jeg har skrevet, skal nu på sygehuset onsdag den 12-07-2017 og have en større undersøgelse af min lever. Har fået taget nye blodprøver har dog ik fået svar på dem endnu (har heller ik spurgt).

    Har fået at vide at det her er en muligvis fejl som er sket af en børnepsyk, blev startet op på noget medicin der og har haft taget det i cirka 1 år fik jeg taget en blodprøve fordi jeg havde været syg. Da fandt de ud af mine levertal var 3-4 x så høje som normalt, og at der var forandring i leveren jeg skulle snakke med min læge på børnepsyk da de var sikre på at dette var medicinen som påvirkede leveren.

    Min læge på børnepsyk mente ik det var nødvendig at stoppe medicin selvom jeg sagde at jeg ik følte den hjalp så meget som den skulle, og fulgte hendes råd og tog medicin 2 år mere indtil jeg ik kunne se nogen hjælp i medicinen kort til efter flyttet jeg fra kommunen og min behandling blev stoppet.

    Jeg har nu boet i min nye kommune hvor min psykiske tilstand er meget forværret. Den psykiatri jeg har fået har afvist mig selvom jeg har forsøgt selvmord og har gjordt skade på min krop.

    Nok om det har ik haft taget medicin i 1 år og fik så at vide mine levertal er stadig 3-4 x højere end normalt, hvis der er en leverskade/sygdom som er kommet på grund af medicinen behandling. Vil det så være en fejl af den børnepsykiatri jeg har været tilknyttet til?

    Vil først blive undersøgt onsdag om der er skade i leveren eller kan måske ik få svar der allerede. Vil meget gerne høre jeres mening og om det her kan være en fejlbehandling?

    NYE SYMPTOMER

    -Jeg er begyndt selvom jeg drikker rigtig meget vand at have brunlig urin ellers meget mærkegul urin?
    -Har nu haft en virus i 7-10 dage uden nogen forandring normalt er jeg aldrig syg.
    -Har haft de sidste 14 dage ekstremt svært ved at holde balancen, er faldet en del gange. Det normalt hvis jeg har siddet eller ligget og så rejser mig op det sker, sker også ved at jeg bare går rundt i min lejlighed eller står stille. Har haft svært ved praktiske ting som rengøring.

    Nogle ideer? Mvh Chris
Log in eller Registrér for at kommentere.