Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brunligt udflåd over lang periode

Redigeret 18 april, 2017, 15:46 i Snart gravid
Hej

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe! Evt. har stået i samme situation eller lign. Jeg er virkelig i vildrede om, hvordan jeg skal forholde mig :-(

Jeg er meget tvivl om min situation, til at starte med skal det siges at jeg ønsker at blive gravid. Jeg fik fjernet min hormonspiral start oktober 2016, hvor efter min cyklus har været normal, med 28 dage og 4 dages mens.
Min mens var februar forventet d. 22/2, men kom ikke. Det skal lige siges at jeg testede negativ med en graviditetstest dagen for forventet mens, altså d. 22/2. Først d. 1. marts begyndte jeg at bløde noget brunligt udflåd, i moderat mængde - det kunne klares med et lille trusseindlæg. Jeg regnede med at dette var min mens. Dette forsatte dog, og udviklede sig aldrig til en rigtig blødning, udflådet varierede fra dag til dag med at være lysebrunt til mørkebrunt.

Jeg henvendte mig til min læge og fik en henvisning til gynækolog d. 21/3, da det brune udflåd fortsatte. Her fik jeg både foretaget scanning af min livmoder og samtidig scanning af æggeleder (kun fra skeden) og æg (som skulle være fint af antal, ikke for få og ikke for mange, så PCO skulle være udelukket), taget skrab af livmoderhals, testet for klamydia (tiltrods for fast partner) og fik taget blodprøve for at teste mit stofskifte. Alle svar kom tilbage normale - og min brunlige blødning var i mellemtiden stoppet d. 26/3 - og her var jeg lettet.

Samme brunlige blødning vender dog tilbage d. 7/4 (Så vidt jeg husker testede jeg også negativ d. 7/4), i samme form. Ingen reel blødning, kun brunlig udflåd. Dette har stået konstant på siden, til den dag idag 18/4.

Iøvrigt at jeg de seneste 2 ugers tid oplevet nogle skærende smerter i livmoder området. Det kommer turevis og varer vel mellem 30 sekunder og 2 minutter. Dette kommer på forskellige tidspunkter af døgnet, ca. hver/hveranden dag.

Mit spørgsmål er nu; Hvad søren skal jeg stille op? Skal jeg forsøge endnu engang at søge læge? Jeg føler mig lidt dum ved at skulle ringe der op igen, når de nu har sagt at det hele ser fint ud, tiltrods for blødningen. Eller skal jeg bare lade det stå på?
Log in eller Registrér for at kommentere.