Hjem Infektioner Åben debat om forkølelse

Konstant stoppet næse

Redigeret 29 august, 2017, 07:27 i Åben debat om forkølelse
Hej jeg har haft stoppet næse i omkring 12 måneder nu uden at kunne få hjælp af lægen så nu har så besluttet mig at spørger her og jeg har prøvet næsespray men det har heller ikke hjulpet mig så meget jeg har heller ikke allergi.

Kommentarer

  • Har du amalgamfyldninger i tænderne?
    Amalgamfyldninger afgiver kviksølv, som organismen kan reagere på ved både at danne små polypper i næseslimhinde samt at give hævelse i næsen.
  • Jeg har ikke nogen amalgamfyldninger kun normal fyldninger.
  • For nogle år siden var der et råd her på nd - muligvis netop på denne her side -du kan selv prøve at søge.

    Men - det handlede netop om problemet med tilstoppet næse, og vedkommende gave et råd videre.

    Ved sengetid smører man med fedt (altså det fedt, man bruger til smørrebrød) på ydersiden af næsen, hvilket skulle hjælpe til at give bedre luft.

    Øh - hø-hø - tænkte jeg, men da min mand netop har nogle problemer - ikke med tilstoppet næse, men at det ene næsebor "klapper" sammen , når han ligger på siden, foreslog jeg ham at prøve.

    Og nej - vi havde ikke lige fedt i huset, men han prøvede med smør, og næste dag kunne han faktisk fortælle, at det havde hjulpet.

    Så - nu gør han faktisk det jævnligt, men fedt er vist det bedste at bruge.

    Det koster jo ikke det store at prøve og skader helt bestemt heller ikke, så hvad med at give det et forsøg?
  • Jeg har oplevet det samme, hvor de danske næsespary ikke hjælp.. Vi var så på ferie i Mallorco, hvor jeg købte en af deres nasespray - og overraskende nok har det hjulpet. Jeg aner ikke hvad der er i, men det har hjulpet :)

    Jeg købte et par af dem med hjem, men kan ikke på stående fod huske hvad de hedder. Må lige tjekke dem i aften og skrive det til dig. Måske man kan få købe dem online..

    /Maria
  • En operation kunne nu også være det endelige løsning, da en af mine bekendte dårligt kunne sove (og snorkede meget) en operation var løsningen efter konsultation med egen læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.