Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

SOS!

Jeg har fået konstateret herpes genitialis, altså på penis...
Det er så slemt at jeg ikke kan trække forhuden tilbage, hvordan skal det nogensinde hele??????

Er på tabletkur på 3 ud af 5 dag...

Skal jeg vente, eller hvad gør jeg?

Det er så smertefuldt, men kan jo intet gøre for at optimere sårheling, da det er "pakket inde"

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Nu er du begyndt med tabletterne, så går der ikke så længe, så begynder det at blive bedre.

    Jeg blev smittet af min ex-kæreste i 1998 og fik en Zovir-tabletkur. Jeg har ikke haft udbrud siden. Men alligevel fik jeg smittet min nuværende mand sidste år.

    Når du først har det i kroppen, så kan du smitte andre - også selvom du ikke selv har udbrud. Husk det :)

    Tilbage til din egen penis; så kan du regne med ømhed og føle den er mere "følsom" end normalt, i flere uger. Selve udbruddet forsvinder ret hurtigt (i løbet af 1-2 uger) efter du er startet på behandlingen. Sex føles ret underligt efterfølgende, men det går også over efter noget tid.

    Indtil da, er det vigtigt at holde det rent, bruge et rent håndklæde hver gang du har været i bad og ellers bare have tålmodighed.

    Hvis det gør ondt når du tisser, kan du få en mild lokalbedøvende creme. Prøv at spørge på apoteket. Jeg kan ikke huske, om man skal bruge en recept.

    Kort sagt: Hav tålmodighed - den bliver go som ny igen :)
  • Indstillinger
    Problemet er at det er svært at holde rent, kan slet ikke trække forhuden tilbage :(
Log in eller Registrér for at kommentere.