Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stedmormyter Vs Virkeligheden?

Redigeret 5 januar, 2017, 04:00 i Samliv
Hvor indgroet er den,og holder den?hvilken plads har man,som stedmor
hvilke ting bør man være påpasselig med,at blande sig i,eller omvendt
være for passiv,og large omkring?
hvordan får man på en kærligst mulig måde sagt fra hvis børnene går over ens grænse...har aldrig tidligere passet,eller håndteret børn,og ikke haft mindre søskende,så føler mig meget på bar bund selv

Trods det siger kæresten,at han synes det går fint,men ved,at prøvelserne vil komme,så vil blive glad hvis folk med,eller som har haft stedmødre...allerede er stedmødre/fædre.....
ville komme med noget viden,og livserfaring,så jeg kan få en klarere ide om det jeg går ind til,og hvordan det bedst håndteres,og hvordan jeg skal vogte mig for ikke,at være,eller blive:)

V.H Uerfaren

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kommer meget an på, om du reelt er stedmor – altså om børnene ikke har nogen mor, og de derfor skal være en del af dit liv 24-7 – eller det, der kaldes papmor, hvor børnene er hos dig og deres far on/off.

    Det kommer også an på, hvor gamle børnene er.

    Hvis du er papmor har det også betydning, hvordan faderens samarbejde med moderen er.

    Jeg kender kun til pap-delen. Min mands børn var 12 og 17 da jeg kom ind i hans liv, så her handlede det ikke om, at jeg skulle være en del af opdragelsen, men min opgave var at jeg skulle prøve at blive en god ven for børnene – mine egne børn var på det tidspunkt 14 og 16, så det var jo det samme den anden vej. Det var ikke altid lige nemt, men hvis du er i den konstellation, vil jeg da gerne øse af nogle erfaringer. Nu er alle voksne og det handler stadig om venskab - ikke at jeg på nogen måde ”spiller” mor for min mands børn. Dog bruger de da ind i mellem mig til noget rådgivning, som de ikke har lyst til at dele med deres egen mor.

    Min mands søn har nu en datter, der var tre år, da han fik en ny kvinde i sit liv. De har datteren i ordningen 7/7 og da pigen er så lille er det her nødvendigt, at papmoderen også træder langt mere i karakter, men for at noget sådant skal være optimalt, kræver det også et godt samarbejde med moderen.

    Prøv at fortælle om hvordan situationen er for lige netop dig, hvor gamle er børnene, er der en mor osv. - så tror jeg sagtens du kan få nogle råd og ideer.
Log in eller Registrér for at kommentere.