Hjem Hjerne og nervesystem Multipel sclerose

Har jeg mon Sclerose?

Redigeret 19 oktober, 2016, 12:14 i Multipel sclerose
Hej kloge hoveder

For ca. en uge siden (onsdag) begyndte jeg at mærke nogle underlige stik i venstre side af anisgtet. Det føles lidt som, hvis en kropsdel har sovet og er ved at "vågne op igen". Det var der ikk konstant, men alligevel nok til at jeg tænkte over det.
4 dage efter (Søndag aften) opstod der en snurrende fornemmelse i min venstre fod/ankel/ben. Det føltes som om benet var ved at sove, men gjorde det aldrig. Det gjorde mig selvfølgelig nervøs, da det også var i venstre side. Jeg endte efter en times tid, uden ændring, at kontakte vagtlægen, som bad mig komme forbi.
Vagtlægen lavede forskellige tests osv. og kunne til sidst udelukke det hun betegnede som det mest alvorlige, altså blodprop i hjerne osv.
Jeg havde selvfølgelig googlet mine symptomer forrinden og var derfor faldet over "Schlerose", som faktisk var/er det jeg er mest bange for. Vagtlægen fortalte at jeg måtte tage til en Neurolog hvis jeg ville have undersøgt for nervesygdomme.
Efter 2 dages tid, talte jeg med min læge og fik at vide at jeg lige skulle give det til enden af ugen, hvorefter jeg vil blive henvist til en Neurolog (hvis symptomerne varer ved).
Der er nu 2 dage til min lægeaftale. Stikken i venstre side af ansigtet er blevet mindre nu (hvilket er godt?), men netop nu, syntes jeg at den snurrende fornemmelse i venstre ben/fod blev værre og det føles skiftevis ok og som om den skal til at sove, hvilket gjorde mig nervøs endnu en gang.
Snurren i mit ben har været der stort set hele tiden i 3 dage. Det stoppede helt i et par timer tidligere i dag, hvor jeg til gengæld fik en dundrende hovedpine på arbejdet. Den stoppede heldigvis efter kort tid, men da jeg kom hjem begyndte benet igen at snurre værre end før (det føles i hvert fald sådan).

Grunden til at jeg skriver, er selvfølgelig for at få svar på hvad det muligvis kan skyldes. Kan det værre sclerose? Eller kan det være noget helt andet?

Håber at nogen, kan giver mig vished om mine symptomer, selvom jeg måske skal til en Neurolog. Det er bare svært at vente.

Kommentarer

  • Ingen på et debatforum for lægfolk kan give dig nogen form for vished.

    Det ville en uddannet læge givet heller ikke kunne - ud fra denne beskrivelse.

    Desværre.

    Nogen kan måske fortælle, at de har/har haft samme symptomer, men om deres diagnoser så er den samme, som du ender med, er der altså ingen, der kan fortælle dig.

    Jeg synes, det er rigtigt fint, at du har søgt læge så hurtigt, for jo tidligere du kan komme i behandling for hvad du nu fejler, jo bedre.

    Heldigvis lader det til, at du bliver taget seriøst, og det skal du da være glad for, men også du er desværre nødt til at væbne dig med tålmodighed og afvente nærmere undersøgelser og givet også nærmere prøvesvar.
  • Hej dude.
    Du har forhåbentligt fået svar nu, og fået en forklaring på dine symptomer.
    din beskrivelse lyder en del som mine for et par år siden, og jeg er egentlig bare nysgerrig efter at høre om du har fået en forklaring ? Det er modbydeligt at gå med en mistanke til en alvorlig sygdom og vente på svar, jeg har prøvet det.
Log in eller Registrér for at kommentere.