Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kønshår giver kløe når jeg dyrker motion

Redigeret 24 september, 2016, 17:28 i Åben debat om hud og hår
Hej (kvinder med kønshår)

Jeg har i mange år været mere eller mindre glatbarberet, men jeg besluttede for nogle måneder siden at lade mine kønshår gro ud og nøjes med at trimme det.

Det kløede rigtig meget i lang tid, fordi min hud blev irriteret af hårene der var ved at gro ud. Men selv lang tid efter det var groet ud oplever jeg store problemer med at det begynder at klø rigtig meget på venusbjerget når jeg er fysisk aktiv/dyrker motion. Det er meget irriterrende. Har prøvet at træne med forskellige underbukser samt træningstøj, men det hjælper ikke noget. Har endda prøvet med nogle gode underbukser i ren silke. Har derudover prøvet at smøre med cremer og aloe vera inden træning, men uden virkning.

Jeg har uden tvivl en meget sart/atopisk hud, og har også diagnosen Lichen Sclerosus.

Nogen der har en ide om, hvorfor det lige skal klø så meget og blive rødt når jeg sveder og hvad jeg evt kan gøre ved det? Vil helst ikke tilbage til at barbere mig igen, da jeg også fik en masse røde knopper af det lige meget hvor omhyggelig jeg var.

Kan desværre intet læse om dette problem på nettet, hverken på dansk eller engelsk, så håber virkelig at der er nogen herinde der ved noget. Jeg tror desuden bestemt ikke at der er tale om fladlus, bl.a. fordi det udelukkende er ved fysisk aktivitet at det klør, og det holder op igen, så snart jeg køler ned.
Log in eller Registrér for at kommentere.