Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Hjælp!!!!! Hurtigt spørgsmål om klamydia

Hej håber i kan hjælpe mig og min kæreste har være sammen i lidt over 3 år og har prøvet at få et barn de sidste 2 år
Men der skete ikk noget også gik vi til læge og er igang med at blive henstillet til fertiltets klinikken men problemet er at hun blevet testet positiv for klamydia kan det havde indflydelse på hvorfor hun ikke er blevet gravid de sidste 2 år (hun er i behandling nu) kan man blive gravid imens man har klamydia eller skal jeg tage det roligt.
Ps ingen af os har været sammen med andre håber i kan hjælpe.

Kommentarer

  • Hos kvinder kan klamydia brede sig op gennem livmoderen og give underlivsbetændelse. Som følge af underlivsbetændelsen kan der opstå
    sammenvoksninger i æggelederne, som senere kan forhindre kvinden i at blive gravid – samt forårsage kroniske underlivssmerter og graviditet
    uden for livmoderen.

    Kilde

    http://www.susanne-lundberg.dk/patientv ... /klamydia/


    Barnet kan også blive smitet ved fødslen hvis moderen har kalmydia
  • Kan man så blive gravid imens man har det
  • Det kommer an på hvor længe din kæreste har haft klamydia, om betændelsen har spredt sig til æggelederne, er æggelederen lukket kan hun ikke blive gravid for ægget vil ikke passere fra æggestokken og ned til livmoderen. Man kan blive undersøgt om æggelederne er lukket og det gør man normalt hvis man bliver henvist til fertilitetsklinikken. Man kan godt blive gravid ved IVF behandling hvis man æggelederne er lukket.
Log in eller Registrér for at kommentere.