Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Overvejer at stoppe helt

Redigeret 19 august, 2016, 04:50 i Alkohol
Hej
Jeg er en 22 årig kvinde, der overvejer at stoppe helt med alkohol. Jeg har ikke et stort forbrug, drikker et glas vin/øl i ny og næ og ellers til fester. Jeg vil stoppe for min sundheds skyld, og her kommer så mit spørgsmål:

Er der nogle sundhedsgevinster ved at droppe alkohol helt, hvis man som jeg ikke er alkoholiker eller har et overforbrug? Jeg har læst, at det skulle være sundt med et enkelt glas vin i ny og næ men er det bedre end slet ikke at røre alkohol?

Hilsen
Namale94

Kommentarer

  • Indstillinger
    Alt med måde er der jo ikke noget galt i.

    Hvis dit forbrug ellers er, som du beskriver - med et par glas vin eller øl en sjælden gang, så er der jo overhoveddet ikke noget galt i det, og ja, jeg vil da påstå, at det kan være godt for rigtigt mange ting; f.eks. at det er hyggeligt og dermed afslappende.

    Hvorfor har du disse overvejelser om, at et sådant forbrug skulle være noget, du overhovedet bruger tanker og energi på?

    Hvis du har det bedst med dig selv ved at være helt afholdende, så er det det, du er, men helbredsmæssigt burde det slet ikke være et yderst moderat forbrug, der vil være afgørende.
Log in eller Registrér for at kommentere.