Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

Omgangssyge.

Redigeret 12 august, 2016, 02:27 i Spørg Netdoktors brugere
Hej. Jeg har hørt at der skulle være omgangssyge i udbrud i øjeblikket, så jeg ville bare lige hører hvor lang tid der går fra smitte til udbruddet, og symptomerne imellem? Jeg har døjet lidt med min mave i en lille uges tid, så jeg ved ikke om det kan være det? - det er lidt ligesom underlige menstruationssmerter, nogle gange i den øverste del af maven. Lidt forskelligt hvor det egentlig er underligt henne. Jeg er en lille smule angst, eftersom at jeg skal se en der står mig meget nær i næste uge, som jeg ikke har set i et halvt år da han bor i udlandet lige pt.
Jeg har tænkt lidt over at det måske kan være fordi jeg ikke har fået noget ordentligt at spise, for min appetit fejler som sådan ikke rigtig noget.

På forhånd, tak. :-)

Kommentarer

  • Min erfaring siger mig, at omgangssyge smitter meget, og at det tit viser sig kort tid efter smitte.

    Jeg arbejdede i en vuggestue, hvor et barn kastede op om eftermiddagen. Jeg tørrede op og plejede barnet, til moren kom. Om aften begyndte jeg selv.

    Derudover synes jeg, at det tit begynder om natten. Jeg har læst engang, at mellem 12 og 3 om natten, er man mest "sårbar", og derfor er det tit der, det begynder.

    Herhjemme har vi sjældent omgangssyge. Vores datter på 6 år har kun prøvet det 1 gang, min mand har ikke haft det i de 11 år vi har kendt hinanden, og jeg selv har vist haft det 2 gange på de 11 år.

    Måske er det bekymringen, der giver dig maveproblemer? Hvis du tænker for meget over det, så bliver du nervøs. Nervøsitet giver ofte mavegener.

    Johanne
Log in eller Registrér for at kommentere.