Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mange blå mærker på lårene

Redigeret 9 september, 2016, 02:44 i Sjældne sygdomme
Hej
Jeg er en ung kvinde, der de sidste par uger er begyndt at få mange og store blå mærker på lårene. Det starter ud med at klø et bestemt sted, og nogle timer efter er det så blevet til store blå mærker. De blå mærker er også en smule ømme, når de først er kommet til syne.
Jeg har før haft lidt små bøvl med mit blod (er bloddonor, så det er jævnligt blevet undersøgt) med hhv. en forhøjet d-dimer i forbindelse med vejrtrækningsbesvær, en for lav blodprocent og en for lav ferritin værdi. Det burde dog være noget, der er styr på nu, men det kan måske også have en sammenhæng

Det undrer mig dog meget med de blå mærker, da de kun kommer på lårene men er der til gengæld over det hele. Jeg har, udover noget træthed, det ellers helt fint. Trætheden tænker jeg, måske kan have noget at gøre med, at min ferritinværdi måske er faldet igen. Men kan det også give blå mærker??

Jeg ser frem til at høre fra jer!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Tuller1
    Gå til læge og bed om at få undersøgt dit blod ( blodprøver) det kan være en blodsygdom. Jeg har en sjælden form for lymfekræft Waldenstrøm maroglobeli. Der er f. eks. også mange blå mærker. Der flere relaterede lidelser hvor de indgår blå mærker .
    Held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.