Hjem Hud og hår Hårtab

Skægget fælder

Redigeret 14 april, 2016, 03:51 i Hårtab
Hej,

Jeg har et spørgsmål ang. Skæg. Vil bare være sikker på om det er normalt at skæg også fælder ligesom ens hår? og om det gror ud igen?..

Der ryger nemlig et par hår af og til, og vil bare være sikker på det så gror ud igen :)

— Niller

Kommentarer

  • Ingen som kender til dette problem? :)
  • Skæg er jo hår som alt andet, og det er da helt naturligt, at der ryger lidt af.

    Du skriver om et hår eller to en gang i mellem, altså ikke et voldsomt hårtab med store bare pletter? For det skal du naturligvis handle på, hvis det er så galt, men sådan fremgår det ikke af dit indlæg.

    Det er jo normalt med hovedhår, så hvorfor skulle skæg opføre sig anderledes?
  • Det var også den tanke jeg havde, vil bare være sikker. Der falder nemlig hår af hverdag, men det gør der self. Også med håret på hovedet :)..
  • Redigeret 22 marts, 2018, 12:42

    Hvis jeg skal sammenligne med mig selv: jeg fik skæg som 14-årig og har altid tabt små hår af mit skæg - flere hver dag! Det er helt normalt og idag har jeg da heldigvis ikke mistet det, men tværtimod fået et stort fuldskæg. =) Så hvis jeg kan låne dig et godt råd så er det - bare tag det med ro.

  • Redigeret 20 marts, 2018, 09:56

    Det lyder ganske ufarligt og helt naturligt :-)
    Men det er altid en god ide at være opmærksom, da udviklende hårtab kan være et tegn på mineral/vitamin mangel. Det kan både påvirke skæggets og hårets vækst. Alle bør faktisk indtage et multivitamin dagligt, så gør du ikke allerede det, ville det være en god ide. Mere specifikt kunne du eventuelt implementere et kosttilskud med biotin. Biotin er et b-vitamin, som vores hårvækst er meget afhængigt af. Her kan du læse lidt mere om biotin.

    Held og lykke med skægget! :-)

Log in eller Registrér for at kommentere.