Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kroniske hoftesmerter

Redigeret 4 oktober, 2017, 09:01 i Kroniske smerter
Hej. For 2,5 år siden fik jeg en ledlæbeskade i hoften, men først for 1,5 år siden gav de mig den rette diagnose. For et år og tre måneder siden blev jeg så en hofteartroskopi og rettet op for skaden. Nu sidder jeg med en hofte med ekstremt dårlig muskulatur og to sener (de dybe hoftebøjere) som er konstant overbelastede. Jeg har konstante smerter og kan næsten ikke klare noget fysisk. Da jeg blev opereret hed statistikken at 80% oplever bedring, 15% status qoe. De sidste 5% er så mig, som har fået besked fra kirurgen om, at jeg ikke skal regne med at det bliver meget bedre, fordi min muskulatur og mine sener har taget permanent skade. Jeg er 28 år og pædagog og kan ikke udføre mit arbejde, fordi det er for belastende. Jeg har kun læst om folk der har oplevet bedring med operationen, så jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre som mig derude. Jeg sidder og har lidt svært ved, hvordan jeg skal komme videre med mit liv, med kroniske smerter og en meget svag hofte. Nogle der vil dele nogle erfaringer med mig?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Maja

    Har du prøvet massage eller akupunktur?
    Dine muskler har været overbelastet i længere tid og så er de naturligvis svage.
    Kan du ikke ringe til sygehuset, hvor du fik operationen og bede om et genoptræningsprogram, så dine sener og muskler kan komme op og stå igen? Alternativt bede om en indsprøjtning.

    Jeg døjer selv med smerter i siderne af hoften i form af muskelspændinger. Jeg har ikke fået en diagnose endnu. Der er fire forskellige, der har kigget på mine billeder, og de har alle målt 4 forskellige vinkler på mine hofter (hoftedysplasi) og er kommet med fire forskellige forklaringer. Jeg tager nogle af mine smerter med magnesium, masser af vand og udstrækninger og øvelser.
  • Indstillinger
    Hej. Akupunktur og massage har jeg brugt og det hjælper også i nogle af mine muskler, men dem i min opererede hofte er faktisk så ømme, at min fysioterapeut ikke kan gøre noget med dem, de er simpelthen alt for irriterede. Har to gange fået en indsprøjtning med binyrebarkhormon, men det har ingen effekt haft. Jeg har et program fra min fysioterapeut jeg bruger, men mange dage har jeg alt for ondt til at lave øvelserne. Mit største problem lige nu er faktisk at jeg ikke så godt kan sidde op, det gør alt for ondt, og det er svært at leve et liv hvor man ikke kan sidde.
    Med hensyn til dine hoftemuskler, har du fået en mr scanning, for det var først da jeg fik en mr scanning med kontraststof, at de rent faktisk kunne se, hvad mit problem var.
  • Indstillinger
    Hej Maja

    Ja, det er svært, når man ikke kan leve livet fuldt ud som man kunne engang. Det kan jeg kun nikke genkendende til. Som mange andre nok allerede har sagt, så skal du finde dig noget, du kan lave I STEDET for det du lavede dengang. Noget andet, der gør dig glad.

    Ang. mine hoftesmerter, så skal jeg opereres for ekstern springhofte, da det er det jeg lider under. Jeg var en tur forbi Kjeld Søballe, der sagde at min hoftedysplasi ikke havde noget betydning for mine smerter og det var ekstern springhofte jeg led under.
  • Indstillinger
    Er tramadol hjælp?
  • Indstillinger
    MajaBP87

    Jeg har netop læst dit indlæg som dog er et par år gammelt.
    Hvordan er der gået siden med hoften?
Log in eller Registrér for at kommentere.