Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pris på adoption?

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Først og fremmest: Til lykke med jeres barn. Jeg kan godt forstå, at I nu er gået helt til yderlighederne, for at skaffe pengene.

    I fik nej fra banken, og I har kun fået det her lån efter ”lang og sej kamp”, og det fortæller, at denne bank i alle højeste grad tager sig betalt for det lån, som helt sikkert bliver en voldsom, voldsom møllesten om jeres hals.

    Men – det er allerede om en uge, at jeres barn kommer, så det må vel være nogen tid siden, I fik det lån, da en adoption jo tager lang tid, og jeg håber virkelig, at I – i den mellemliggende tid – har fået knoklet en vis del ud af bukserne og fået den gæld bragt ned.

    Jeg reagerer kun på det, fordi jeg i den grad kraftigt vil fraråde, at man kaster sig ud i den slags lån, for når banken har sagt nej, betyder det at man altså ikke har råd, og jeg læser det her indslag som en opfordring til andre, og jeg kan kun gentage det, jeg tidligere har skrevet i denne tråd:

    Hvis man påtænker adoption, så begynd – lige med det samme – på en opsparing så man selv har de penge – eller en god del af dem – når adoptionen falder på plads.
  • Indstillinger
    Vi fik rimeligt hurtigt et lån igennem Lånlet.
    De udlåner dog ikke flere hunderede tusinde kroner, men det var nok for os. Vi sørgede for at tage lånet over kun 1 år så var vi hurtigt gældfri igen. Det var super med en hjælpende hånd da vi var i knibe. Så kan kun anbefale denne måde hvis man er blevet uenig med sin egen bank
  • Indstillinger
    Søren og jeg har i mange år gået med tanken om at adoptere et barn fra Korea, men da det koster i omegnen af 75.000 - 100.000 kr., er vi desværre ikke kommet helt i mål endnu.
    Vi har leget med tanken om at låne penge i banken til det, men vi vil gerne give vores barn de bedste vilkår, så derfor har vi fravalgt enhver form for lån og i stedet valgt at spare op.
    Jeg kan se, at der bliver snakket om kviklån og online forbrugslån, men det er altså lidt vildt at overveje dette alternativ. Renten på et banklån ligger vel på omkring 6-7%, hvor de på disse hurtig lån er langt over 10%.
    Det tager jo ikke mange minutter at lave lidt research på kviklån branchen. De høje renter og diverse gebyrer bliver altså til rigtig mange penge i lånets løbetid! Har banken nægtet jer at låne penge, så er der måske en grund til det!
    Jeg er sikker på, at alle dem som gerne vil have børn også gerne vil give dem en masse gode oplevelser. De fleste oplevelser koster altså penge, så spar hellere op frem for at bruge rådighedsbeløbet på dyre afdrag.
    Det er altså ikke for at være en sur tante, men jeg ønsker blot det bedste for alle og ikke mindst børnene :-)
  • Indstillinger
    Jeg er lidt af samme holdning som Krisser1976! Jeg har selv overvejet at optage et forbrugslån, da vi skulle adoptere, dog valgte vi løsningen med selv at spare pengene op inden. Vi valgte denne beslutning eftersom det gav os mere ro i sjælen, samt en større "tilfredsstillelse" ved denne løsning. Hellere lave denne investering end at skulle optage lån for at få vores ønskebarn.

    Hvis man ønsker sig et barn nok og ønsker at være voksen nok til at have et bar, så bør man ikke optage et lån. Man bør tværtimod hive sig selv op og få styr på sin økonomi, før man får et barn ind i sit liv. Der skal være råd, tid og plads til at få et barn, de fortjener den bedste tilværelse!
  • Indstillinger
    Ligesom de andre brugere har jeg også overvejet et lån - faktisk endte jeg med at tage et lån på fair-laan. Renten var forholdsvis god (9,5%), og det er en lille pris for at få et barn. Jeg er så glad for lille Li - ærgerligt man ikke kan uploade et billede af mit lille vidunder.
  • Indstillinger
    I forbindelse med at skulle rejse ud i verden og adoptere, er der så nogle, der kender prisen på mobil abonnementer? Jeg skal rejse til november, så køber nok en telefon. Hvordan ville jeg eventuelt sidde i forhold til dette?

    Vil nødigt sidde med en regning dyrer en telefonen. Desuden har jeg tænkt på et lån, hvilken af siderne vil i anbefale? Hvem har lavest rente. Skal nok låne omkring 350.000.
  • Indstillinger
    Med mindre du slet ikke har en mobiltelefon, er der vel ingen grund til at købe en ny til det her formål?

    Jeg foreslår, at du skriver ned helt præcis, hvad du vil skulle have brug for, og så kontakter du de forskellige teleselskaber og spørger til deres dækninger og priser - og ligeledes til deres regler om opsigelser for dækninger i udlandet.

    Og så vælger du det abonnement, der passer bedst til dig og dine formål.

    Mht lån har du vel læst denne tråd igennem, hvor det fremgår, at det billigste og fornuftigste sted at låne penge altså ER banken, og du skal virkelig tænke dig grundigt om, hvis banken siger nej - for når den gør det, betyder det gerne, at du ganske enkelt ikke har råd til at låne så mange penge, og det bliver bestemt ikke nemmere for dig, hvis du kaster dig ud i det grå lånemarked, der i den grad tager sig betalt for deres tjenester.

    Tideligere i denne tråd, lige op over dit, er der en, der fortæller om et lån til
    9,5% og som finder det fornuftigt - jeg vil mene, det stadig er vanvittig dyrt, og kommer til at hænge som en møllesten om din hals i mange år fremover.
  • Indstillinger
    @jakobj123

    Jeg forstår bestemt ikke hvorfor du vil tage et lån, for at kunne købe en ny telefon. Langt de fleste udbyder tilbyder nu til dages, at du blot kan afbetale telefonen hos dem. Desuden er der også mange af abonnementerne, som indeholder udenlandstelefoni?? Så det virker da fuldstændig vanvittigt, det som du har gang i.
    Hvis du er i tvivl om, hvor du kan finde billige abonnementer, kan en enkelt google søgning afsløre det for dig. Nu er du blot så heldig, at jeg har gjort det for dig, og jeg fandt denne side (link fjernet, red.). Der kan du jo også sagtens finde en udbyder, som tilbyder dig, at afbetale din telefon hos dem UDEN renter.
  • Indstillinger
    Mig og min samlever har også selv overvejet om løsningen var et lån. Jeg får dog en række andre resultater end jer når jeg undersøger muligheder for forbrugslån - af hvad jeg umiddelbart kan udrede svinger renteniveauet typisk mellem 5 - 10%. Og hvis det skal være de helt hurtige lån - tror de kalder dem kviklån, kan den jo godt være betydeligt højere... Men der er selvfølgelig mange andre faktorer som også spiller ind... Jeg er stadig skeptisk ift. hvilken løsning der er mest hensigtsmæssig.
    Mvh "Kris" Jessen
  • Indstillinger
    Hvis man overvejer et af de der forbrugslån, bør man altid sikre sig, at man har 100% styr på ALLE udgifterne i den forbindelse; ÅOP, diverse "godt gemt ad vejen"-gebyrer osv.

    Banken vil ALTID være det billigste sted at låne, og er nok også det eneste sted, hvor det virkelig bliver vurderet, om man rent faktisk også har råd. Alle de andre udlånere driver en forretning med ret høj risikofaktor, og det skal de naturligvis have betaling for.

    Men - hvad er det i grunden, der er galt ved at selv spare op?

    Fra man begynder tanken om adoption til man står med barnet i armene går der gerne flere år - så hvad med at starte med i det mindste at spare op, hvad det koster at have et barn? En vuggestue koster f.eks omkring kr. 3.000 om måneden - og de penge skal man jo have. Og for at der skal være luft til udstyr osv er det nok smart at have ca. kr. 2.000 mere - så hvis man begynder med at spare de kr. 5.000 op fra man starter tanken om adoption - så er man altså rimeligt godt med på udgifterne - og hvis man selv har vist en sådan vilje til at spare op - så vil banken givet vise sig velvillig, hvis man mangler lidt, når adoptionen er gået igennem.
Log in eller Registrér for at kommentere.