Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Svigtet af tandlæge, hjalp ikke med at forebygge!

For ca 1 år siden opdagede jeg et indhak på ydersiden af den inderste kindtand i overmunden (svært sted at nå med tungen). Efter alm. tandtjek spurgte jeg min tandlæge hvad det var (han nævnte ikke selv noget om det).
Fik at vide at det var en børste skade, som man på et tidspunkt kunne "putte noget på" hvis den blev øm. Og så skete der ikke mere ved det.
Ved næste tandtjek (½ år efter) havde jeg selv på fornemmelsen at der var noget galt med tanden, da jeg fik en grim smag i munden derfra.
Han tog et røntgenbillede, og erklærede at tanden ikke stod til at rede, da man skulle bore for meget sund tand væk (hvilket jeg ikke rigtig forstod, for er det ikke bedre at bore noget væk end at rykke tanden ud?) Men hans vurdering var at det var bedst at fjerne den.
Jeg er ked af at miste tanden, da den ikke gør ondt, og den næste meget store kindtand ikke har det så godt (har været knækket og skal formentlig have en krone inden så længe) Så jeg kan helt miste tygge evnen i højre side.
Burde han ikke have hjulpet mig med at forebygge at det gik så galt??
Jeg har nu bestilt tid til at få den rykket ud, da jeg alligevel skal til eftersyn, men vil meget gerne have en andens vurdering inden tanden er væk, har dog ikke råd til at konsultere en tandlæge mere. Kan jeg evt. klage??
Vh Charlotte

Kommentarer

  • Der er jo ikke noget at klage over.

    Men jeg ville aldrig have en tand fjernet, fordi der skal bores en del væk. Den kan laves med plast. En af mine tænder knækkede, det halve forsvandt og min tandlæge lavede den og det er lavet flot . Det var ikke engang særlig dyrt.
  • Jeg ville jo nok ofre en konsultation hos en anden tandlæge og bede om at få yderligere en vurdering.

    Jeg havde for år tilbage en tandlæge, der åbenbart kun så penge i mig, hvorfor der ikke var grænser for, hvilke kæmpe problemer, der var med mine tænder. Jeg bad en anden se på mine tænder og fik svaret at jo; der var da noget, men det kunne man altså godt gøre noget - langt mere behersket ved, uden at skifte alt ud med kroner og implantater.

    Men - selvfølgelig skal du betale en anden tandlæge for at få denne vurdering, der måske er magen til den, du nu har fået, men så har du da fået andre øjne på.
Log in eller Registrér for at kommentere.