Hjem Familieliv Teenagere

Børneorm

Redigeret 24 november, 2015, 10:44 i Teenagere
Hej alle
Håber virkelig der er nogle der kan give mig et svar på min længerevarende fustrasion.....
Jeg har i rigtig mange år lidt af børneorm.
Denne sygdom kommer normalvis, hvis ikke man er hygiejnisk nok omkring både rengøring i huset (dvs også ens generelle omgivelser), men altså også hvis ikke man er hygiejnisk nok omkring sig selv.
Derfor undrer det mig ekstremt meget, hvorfor netop jeg skal rammes af børneorm... For jeg er altid virkelig hygiejnisk på alle punkter, og mit værelse er super rent (vi skifter også sengetøj hver uge), men alligevel finder ormene deres vej. Og jeg er IKKE neglebider.
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe eller give et eventuelt bud på, hvorfor jeg i en alder af 19 år stadig bliver ramt af såkaldte børneorm...
På forhånd tak!

Kommentarer

  • Jeg forstår godt din fustration omkring dit gentagende problem, min datter havde også en lang periode hvor hun kæmpede med problemet, vi var super opmærksomme på renlighed, fingervask, skift af sengetøj og alt mulig. Men alligevel klagede hun med jævne mellemrum over kløe ved endetarmen og ganske rigtig kunne jeg tydelig se de hvide sytrådstynde orm ved endetarmen. Jeg var ved at give op indvendig, men gentagende behandlinger fik til sidst bugt med det.
    evt. kan du forsøge med at købe noget håndsprit, og bruge det flittigt, i stedet for kun vask af hænder. Jo mere håndhygiejne jo bedre da det oftes er ad den vej cyklusen fortsætter i ring.
  • glemte at skrive, husk at hele husstanden skal behandles samtidig, også selv om de øvrige ingen symptomer har :-)
    held og lykke med det hele..
  • Tror desværre ikke håndsprit ville hjælpe i mit tilfælde da jeg er rigtigt omhyggeligt netop mht. At vaske hænder... men min læge er muligvis inde på at jeg er blevet resistent overfor pillerne. Derfor venter jeg svar fra ham.
    Hele familien får også pillerne, så det er der også styr på :-)
  • Ja det lyder som en logisk forklaring, håber virkelig din læge har et godt alternativ til de piller man normalt behandles med, jeg krydser fingre for at det er forklaringen. Så er du nået så langt og kan forhåbentlig snart se en ende på det. :-)
  • Det håber jeg bestemt også! Men tak for dit svar og din tid :-)
  • Børneorm kan man løbende inficeres med, hvis man klør sig bagi – hvilket man sagtens kan gøre ubevidst, mens man sover. Det er æggene, som ormene lægger omkring endetarmsåbningen, man helt ubevidst så kan få op under neglene, når man klør sig bagi. Æggene kan man så senere i løbet af natten slikke i sig, når man - igen ubevidst - får nærkontakt mellem fingre og mund. Sørg derfor for at have et par underbukser eller andet på om natten, så man forhindrer sig selv i at kradse æg op under neglene.
Log in eller Registrér for at kommentere.