Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mulig spiseforstyrrelse

Redigeret 16 januar, 2018, 12:51 i Bulimi
Hej, i sommerferien begyndte jeg at få nogle flip, hvor jeg spiste helt vild meget og hvor jeg så kastede op bagefter. Så startede jeg på efterskole, hvor jeg stoppede med at spise, nogle lærer opdagede det, så jeg begynte at spise igen. Men jeg fik stadig nogle flip ind imellem.
Nu har jeg lige fastede (spiste næsten ikke noget) fra mandag til fredag, men så fredag fik jeg et flip. Jeg kunne ikke stoppe mig selv, jeg blev bare ved med at spise. Efter "anfaldet" kastede jeg det op og fik det bedre med mig selv.
Nu har jeg spist normalt i 3 dage, uden at få et flip. Jeg ved bare selt ikke hvad jeg skal gøre, ved godt det er vildt usundt, men jeg føler mig bare så tyk og vil vildt godt tabe mig. jeg træner også hver dag. Anfaldene sker alt fra en gang om ugen til 3 gange om ugen, hvor jeg ind imellem faster og motionerer meget.
Hvad skal jeg gøre, tør ikke sige det til nogen, da jeg ikke vil have min mor finder ud af det. Jeg skammer mig lidt over at jeg gør det her, så vil helst ikke sige det til nogen. Jeg føler bare ikke jeg kan stoppe, når jeg får et flip er jeg ude af kontrol og kan selt ikke stoppe. Har jeg muligvis fået en lille spiseforstyrrelse? Og hvad gør jeg får at stoppe?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har præcis haft det på samme måde som dig i over et styk tid nu. Hver dag vejede jeg mig og kiggede på mig selv i spejlet. Desuden har jeg kørt nogle mærkelige kur, hvor man kunne tabe sig 5 kg på 3 dage. Også var der nogen dage, hvor jeg ikke kunne styr mig selv, og jeg gav mig selv til at spise vildt meget også kastede jeg op. Indtil jeg begyndte at gøre mig selv opmærksom på, sådan kan jeg ikke leve resten af mit liv, fordi at kaste op skader mine tænder, men kan også ødelægge din mavesæk. Jeg har ikke haft mens i snart 7 måneder, og det er ikke en fed følelse. Desuden med at kaste op, så kan man endda tage mere på, fordi du starter med at overspise (da du tror det hele kommer op igen), og når du kaster op, så er det ikke alt maden der kommer op, så du ender med have madrester tilbage, og når du så spiser igen, så fortsætter du med at tage på. Mine forældre ved ikke, at jeg har kastet op, men jeg blev nød til at fortælle det til min læge, fordi at kaste op gav nogle alvorlige konsekvenser for min krop. Hvis du gerne vil tabe dig og være tynd, så er kaste op ikke en god ide og fungerer rent faktisk ikke. Så hellere spis 3 måltider hverdag og træn ved siden af. Start med at skære forbruget til sukker og slik selvom det kan være svært. På den måde bliver din mave mindre, og du bliver hurtigere mæt. Spis for eksempel æg, grape og
    knækbrød til morgenmad. Til skolen kan du tage et stk. frugt og en salat. Til aftensmad kan du vælge suppe eller sådan noget. Gør det sjovt for dig selv at leve sundt. Så kan du både tabe dig og have energi til folk omkring dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.