Hjem Muskler, led og knogler Rygsmerter

Mærkelig smerte/ømhed i lænd lige over begge baller

Redigeret 26 november, 2015, 04:37 i Rygsmerter
Jeg har i nogen måneder nu haft problemer med at jeg har ondt i min lænd, og det føles som om det er musklerne i lænden som er spændte eller lign. Jeg har samtidig haft problemer med at jeg vill få en smerte i venstre balle og ned langs benet, men kun hvis jeg sidder på en bestemt måde i længere tid og løfter lidt med ryggen af og til.

Jeg har prøvet at lave nogen udstrækninger osv. Men synes ikke rigtig det har den helt store effekt. Jeg styrker trænger 4 gange om ugen, og når jeg er varm og i gang så mærker jeg det næsten ikke med mindre jeg laver et tung løft. jeg har måtte stoppe med squats og dødløfts fordi det har gjort ondt når jeg har lavet øvelserne, sidste gang blev jeg helt øm og træt at jeg knap nok kunne bøje mig ned, men det gik væk i løbet af et par dage.

Jeg kan nogen gange mærke det når jeg står op og har en taske eller 2 på ryggen eller når jeg sidder ned, og det er virkelig irreterende, fordi det er ikke en smerte som gør helt vildt ondt men kan da godt mærkes.

Jeg tror det meste af problemet er kommet efter jeg i en periode for nogen måneder tilbage nogen gange fik min nerve i klemen i omkring venstre ben som gjorde jeg nærmest blev helt lammet og knap nok kunne side ned og tit og oftest måtte gå i seng fordi det gjorde så ondt, Følelsen jeg fik var ligesom et albuestød, men i hele venstre ben og hofte.

Et skud på hvad det kunne være ville være fantastisk :)

Kommentarer

  • Det er en af de mest alm. lidelser. Smerter i lænden, der går ned i ballen/baller og ben.
    Hvis du svarer fortæller jeg, hvad jeg gør.
  • vil meget gerne vide hvad du gør :)
  • Smerter over lænden, som kan gå ned i benene kan være svært at gøre noget ved. Mange mennesker klager over disse smerter.

    Det bedste jeg har gjort er at få thai massage. Naturligvis hos en, der er dygtig. Når jeg får massage forsvinder mine smerter. De kommer igen, men jeg kender årsagen og der er intet jeg kan gøre andet end styrke musklerne. Det skal naturligvis gøres efter en fysioterapeuts råd og vejledning, så man ikke gør noget forkert. Men som sagt, thai massage har været det bedste.

    Det sted, hvor jeg kommer er det et par Thailandske piger, som er uddannet i Thailand. De er dygtige. Jeg troede f.eks. den værste smerte sad et bestemt sted, men hun fortalte, det sad i den anden side og jeg skal love for det kunne mærkes. Hun vidste, hvad hun havde med at gøre.
  • ja okay tak, mange tak for tippet. Havde håbet på du havde en måde at man kunne slippe helt af med det, men tak for det :)
  • Du kan få en henvisning til en fysioterapeut og få de rigtige øvelser. På den måde kan du måske holde smerterne væk. Men årsagen til du har de smerter tror jeg ikke du kan gøre meget ved. Det ville være et mirakel for masser af mennesker er plaget af netop lændesmerter.
  • Mit forslag er at få thai massage. Naturligvis hos en, der er dygtig. Når jeg får massage forsvinder mine smerter som jeg får af at ligge på alle 4 det meste af dagen: http://www.gulvafslibningsguide.dk
  • Det glæder mig du også har opdaget dette. Thaimassage er det bedste jeg har forsøgt med. Det hjælper meget mere end fysioterapeutens behandling.
  • Hej Nicholas

    Jeg har ikke set dit indlæg før nu. Men jeg vil da mene, at et bud på en forklaring på dine smerter er D-vitamin-mangel.

    En bekendt af mig gik i flere år med lændesmerter, og han var ved læge mange gange og var desuden sygemeldt i flere omgange. Ingen af lægens råd hjalp.

    Det viste sig, at han havde virkelig alvorlig D-vitaminmangel. Og da han fik kompenseret for manglen, forsvandt smerterne.

    Jeg plejer at bringe denne liste over almindelige symptomer ved D-vitamin-mangel:
    • Følelse af ”svaghed” – muskeltræthed.
    • Smerter og nedsat kraft i musklerne – spec. lår, læg, skuldre og nakke.
    • Almen træthed.
    • Smerter i knoglerne.
    • Prikkende, stikkende, sovende, snurrende eller brændende fornemmelser i fødder og hænder.
    • Krampetendens i arme og ben.
    • Uoverkommelighedsfølelse
    • Depression
    • Ledsmerter.
    • Bredsporet og vraltende gang
    • Besvær med at rejse sig fra siddende til stående stilling samt at gå på trapper.

    Listen stammer fra to praktiserende lægers hjemmeside: http://www.cure4you.dk/749/D-vitamin.pdf

    Men i dit tilfælde vil jeg også bringe et andet citat:

    ”En D-vitamin mangeltilstand debuterer gerne med smerter i lænden, der gradvis glider ned i benene og der er ømhed ved sammentrykning af rygsøjlen. Det bliver svært at rejse sig fra en stol uden at skulle bruge armene til hjælp. Sluttelig kommer triadeklangen: Smerter, træthed og depressive symptomer.”

    Citatet er hentet herfra: http://www.netpsych.dk/nyhedsbrev/Archi ... how&id=185

    Hvis jeg var dig, ville jeg blive undersøgt for mangeltilstande hos lægen.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hej Kameliadamen. Mange tak for svaret, citatet som du kom med lød meget som noget af det jeg har følelsen af. Jeg har fået en læge tid her den 21. så ville jeg da lige høre om det var en mulighed. Mange tak for det lange og gode svar :)
  • Hej nicolas1223 nu skal du hører rigtigt godt efter. Vil du være smertefri.

    Dit problem er med stor sansynlighed at, du har nogle muskler der trygger på din iskaisnerve som går ud fra ryggens nederste hvivler og ned igennem begge baller og helt ned i dine fødder.

    Det du skal gøre, hvis du bor i en afstand så du gider og køre til Høng det er og gå ind på den hjemmeside der hedder www.gratis-smertebehandling.dk der skriver du bare til manden, så tror jeg at, han vil molustrerer din ryg så du formentlig kan gå derfra smertefri og ganske gratis.
Log in eller Registrér for at kommentere.