Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ME (myalgisk Encephalomyelitis)

Redigeret 9 september, 2016, 03:00 i Sjældne sygdomme
Hej

Jeg skriver til herinde fordi jeg igennem 7 md har fået det værre og værre og nu kan jeg ikke mere. Det er så slemt at jeg er konstant sengeliggende og er helt tåget i min hjerne. min tilstand blev endnu værre for 4 md siden, end det var til at starte med. Jeg kan huske at det startede med stærk feber og efterfølgende er der kommet svimmelhed som gradvis bliver værre uge for uge. Derefter kan jeg mærke at min personlighed ikke er mere som den var før.

Jeg ved godt at i ikke er læger, men det jeg søgte var måske noget rådgivning. Har endda fået at vide at det muligvis kunne være noget hjernebetændelse.

Jeg har også læst lidt om den tilstand der hedder ME (Myalgisk Encephalomyelitis) og syntes at jeg kan nikke genkendende til mange af de symptomer denne sygdom har. Vil også lige tilføje at jeg har nakkestivhed.

Mvh
Rover699

Kommentarer

  • Indstillinger
    Redigeret 9 september, 2016, 03:02
    Hej Rover 699
    Det du beskriver lyder som da jeg fik Me i 1983, det tog flere år hvor jeg hele tiden havde det som en ny influenza. Og kunne ikke klare mit gamle arbejdes tempo. Efter 10 år indstillet til Førtidspension som jeg fik i 1998 Me 7 år tilbagevirkende. Jeg ah de en advokat til hjælp.
    Jegbelv smitte med monokolose ( kyssesyge) af min lille søn som fik det i dagplejen. Mener det er EB virus. Som kan gennem sig i kroppen i op til 25 år. Har været hjembundet i alle år siden. Har dog trænet mig meget langsom op, styrketræning er bedst, vægtetræning var godt. Svømning også godt men igen langsom optræning.
    Det gælder alt. Og stop når du mærker de først symptomer på du bliver træt, ikke noget med at forsætte for du skal liiiige næ dit og dat. Så ryger du ned igen.
    Aktivetitets tilpasning er sagen.
    Og se så Me forenings side. Den er nede lige nu, men kommer op igen.
    Held og lykke
    Gerd02
Log in eller Registrér for at kommentere.