Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Følgerne af stress

Redigeret 19 august, 2015, 02:20 i Stress
Hej, Jeg er en 18 årig dreng

Jeg har i over 4 måneder haft en travl og hektisk hverdag, har for det meste nydt det, og andre gange har svært ved at overskue det. Men jeg nød faktisk at have meget at se til. Så kom ferien og jeg tog ud at rejse i en måned, jeg oplevede så mange ting og fik så mange ting med mig hjem. Men nu er det så blevet hverdag igen, men jeg har ikke længere travlt eller meget at se det. Og det er faktisk mit problem, jeg har ikke slappet ordentlig af hele året og nu ved jeg ikke hvordan man gør. Jeg føler mig rastløs hele tiden og kan ikke holde ud ikke at skulle noget. Jeg mangler evnen til at slappe af og nyde det jeg laver, men det kan jeg ikke længere og det går mig på…

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa

    Prøv at tage nogle dage hvor du gør lange ture i naturen, uden at du har mobil . telefon med. Nyd hvert et sanseudtryk. Det er en meditation i sig selv. Efterhånden kan du lære at være i nuet uden at skulle noget.

    Få en kropsmassage af din veninde eller en behandler. Det er også en god måde at komme væk fra hovedet og alle dens tanker og ned i kroppen.

    En øvelse som kan være nyttig er også at sætte dig ned og vente på at den næste tanke dukker op og iagttag denne tanke. Du vil opdage at der kan gå laaang tid før tanken dukker op. Det er ligesom når man venter på at falde i søvn....så går der lang tid før man sover.


    Håber nogle af disse råd kan hjælpe dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.