Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Daglig hovedpine i årevis

Redigeret 26 november, 2015, 03:32 i Hovedpine og migræne
Hej

Jeg er en fyr på 22 år.

Jeg er blevet træt af at have hovedpine næsten hver dag, og føler mig træt.
Det blevet meget normalt for mig. Men det irritere mig nu også meget! Da det kan ødelægge hele min dag.
Det kan forekomme pludseligt.

Det er fra baghoved/nakken til øjenen/bag i.
Vil helst undgå lys.
Det ligesom om mit blodtryk eller puls stiger da det kan mærkes at der dunker/pumper.
Det kan også hvis jeg ikke får spist indenfor 3-4 timer og når der er meget aktivitet foran mig (mange mennesker osv).

Jeg vil have løst det nu!
Nogen siger det kan være fordi jeg har tunge øjenlå.. Men ved det ikke.

Kan i hjælpe??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er noget forfærdeligt vrøvl at det skyldes dine øjenlåg. Jeg vil anbefale dig at få dine øjne undersøgt hos en øjenlæge. Du behøver ikke henvisning fra din læge, men det går hurtigere hvis du har en henvisning.

    En øjenlæge kan se mange ting i dine øjne. Mere end du måske lige tror.
    Er det ikke øjnene det er galt med, så må du tale med din læge om hvad der så kan gøres.
  • Indstillinger
    Min erfaring er, at hovedpine i baghovedet stammer fra fordøjelsen.

    Jeg har selv gået rundt med mere eller mindre hovedpine (og andre diffuse symptomer) i årevis, først de sidste par år er jeg kommet på sporet af årsagen/årsagerne.
    Det er mit helt klare indtryk, at det handler om, at der er ting vi har svært ved at fordøje.
    Det "nemmeste" ("" fordi det overhovedet ikke er nemt, men nemmere end alternativet;)) er, at finde frem til hvilke fødevarer vi ikke kan fordøje, men efter min mening må det optimale være, at sætte kroppen i stand til, at fordøje tingene.

    Ud fra den viden jeg har indhentet indtil nu, og ud fra mine erfaringer, så handler det om, at der mangler nogle fordøjelsesenzymer i vores fordøjelse, og derfor har vi svært ved, at fordøje de ting.

    Hos mig er hovedpine i baghovedet ofte et symptom på forstoppelse, eller forstoppelse under opsejling.

    For ganske nylig er jeg blevet opmærksom på problemerne omkring "det tredie krydderi" (prøv evt. at google det). Nu har jeg undgået det i godt en uge, og jeg kan tydeligt mærke forskel, dog er min hovedpine ikke helt væk.

    Og så har jeg lige fundet ud af, at der er andre smagsforstærkere end det 3. krydderi, og der bruges flere navne for dem, der er jo ingen der har lovet, at det skal være nemt at være forbruger.

    Du bør begynde at læse varedeklarationer, og for at undgå smagsforstærkere skal du være obs på disse ting på ingredienslisten:
    Gær ekstrakt
    Hydroliseret vegetabilsk protein
    Glutamat
    Glutaminsyre
    E620-E635
    E621 hedder også Mononatriumglutaminat

    Bitterstoffer stimulerer bugspytkirtlen, så den kommer i gang med at producere nogle fordøjelsesenzymer, og her har jeg selv gode erfaringer med Bitterstern.

    Jeg har ikke tid til at skrive mere nu, men vender gerne tilbage.
  • Indstillinger
    Hej david93 prøv og kikke på gratis-smerteberhandling.dk Du bliver i alt fald ikke snydt da det jo er gratis
  • Indstillinger
    der skulle stå gratis-smertebehandling.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.