Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerte i skulder......

Amo1961Amo1961
Redigeret 15 marts, 2015, 13:25 i Rygsmerter
Jeg håber meget på andres erfaringer her.

For en uge siden var jeg i gang med nogle nye øvelser, og en af dem handlede om man sad på gulvet og hævede sig op og ned med armene på en stol(Tricepøvelsen). Første gang jeg gjorde det så mener jeg min højre skulder gik af led, og der kom en udefinerbar følelse hele vejen rundt oppe over brystet, som om musklerne blev strakt unaturligt meget ud og det spændte voldsomt.

Skulder/skulderbladet kom på plads hurtigt igen. Det var først det med smerterne over brystet der tog min opmærksomhed, gjorde en del ondt, men det går ok fremad med det.

Nu går det da lidt fremad også med min skulder, men jeg er virkelig generet når jeg ligger i sengen og skal sove, der gør det ondt på de fleste stillinger, og det går virkelig meget ud over nattesøvnen.

Nogle bud på hvad man kan gøre for at lindre mere når jeg ligger og skal sove??

Jeg har prøvet lidt af hvert, men kan stort set kun ligge på ryggen og helt lige på siderne.

Man kan vel ikke på nogen måde støtte eller fiksere skulder og skulderled og skulderblad??

Håber meget på svar, da det har indvirkning på mit overskud eller mangel på samme når man ikke få sin nattesøvn.

MVH

Anne

Kommentarer

  • Indstillinger
    Min skulder har været brækket for mange år siden. Nu har jeg ondt i den. På grund af forskelligt skulle jeg lave forskellige øvelser, hvor det gik meget ud over min skulder.
    Noget fysioterapeuten burde have taget hensyn til, for jeg havde fortalt om min skulder.
    Jeg fik pludselig meget ondt, så selv en fysioterapeut kunne se der var noget galt og jeg måtte opgive disse øvelser. Jeg fik tape på min skulder. Det hjalp virkelig meget.

    http://www.kinesiotape-shop.dk/wiki/kin ... ulder.html

    Nu er det vendt tilbage, ja det gør ondt i sovestillinger, så jeg ved hvad du mener. Jeg har tænkt på jeg kunne trænge til at blive tapet igen. Jeg var det i tre uger og det hjalp virkelig.
  • Indstillinger
    Hej Persille1

    Tusind tak for dit rigtig gode indlæg, god hjælp.

    Jeg har ikke nogen til at sætte tape på, men du har ledt mig på sporet af at det kan lindre og hjælpe med støtte, så jeg har set en skulder bandage fra Sahva, som jeg har bestilt, ret dyr, men jeg håber den vil hjælpe.

    Det lyder uansvarligt du fik de øvelser men godt der er styr på det nu og du får hjælp via den tape.

    Jeg hører gerne fra dig igen om tapen hjalp dig, og hvordan du bruger det osv.

    God nattesøvn til dig.

    MVH

    Anne
  • Indstillinger
    Fysioterapeuten satte det på, da han blev klar over det var alvor med den skulder. Jeg havde tapen på i tre uger og det hjalp virkelig meget. Rigtig meget. Derefter tog jeg den af og jeg laver ikke de øvelser mere.

    Min skulder er ikke "rask" og det gør ondt i den igen. Jeg kan kun ligge på en bestemt måde på venstre side. Derfor er det jeg skriver, jeg kunne trænge til en behandling med tape igen. Men jeg kan ikke selv sætte det på.
    Du kan få en fysioterapeut til at sætte tape på din skulder, det skal jo sidde korrekt.

    God nattesøvn til dig også.
Log in eller Registrér for at kommentere.