Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Adhd - og motiron

Redigeret 5 november, 2015, 16:55 i Personlighedsforstyrrelser
Hejsa. Jeg ved godt jeg skriver i et personlighedsforstyrrelses forum. Men det er der en grund til som kommer midt i det hele. Jeg er 21 og har gået ved lægen siden 14 årig. De mente at jeg havde en depression, fordi jeg var trist, Tom og energiløs. Begge mine forældre lider af noget, min mor af depression og min far ved jeg ikke. Udover han var voldelig når han drak. Men i hvertfald fik jeg den diagnose. Jeg har så taget anti depressiv fra 14-17 års alderen. Det virkede ikke rigtigt, eller jo det virkede men ved en så lav does fik jeg en mistanke om placebo. Jeg stoppede så, og sjovt nok ændret intet sig. Hverken til værre eller bedre. Jeg gik så indtil jeg var omkring 19-20 år og kommer på psykiatrisk skadestue ja det lyder vanvittigt. 2 læger siger jeg nok ikke lider af depression, men muligvis af enten depressiv eller dysocial personlighedsforstyrrelse. Blandet med adhd. Jeg ved dog ikke hvad de termer dækker, depressiv kunne jeg forestille mig var som depression, men ved ikke hvad dysocial er. Men jeg fil i hvertfald udskrevet motiron som er ligesom ritalin sagde hun. Jeg har taget det i 2 dage nu, 10mg 2-3 gange om dagen hver 4. Time. Men jeg synes jeg får det dårligere af det. Jeg kan ikke sidde stille, mister appetitten, hjerte banken, kvalme fornemmelse og svedture. Den første dag virkede det godt med øget fokus, mere energi og en general god følelse og jeg var en smule mere udadvendt. Idag (2. Dagen) er det dog bivirkningerne som er størst. Jeg føler det virker som en slags ecstacy dog uden den der kærlige følelse. Det er som om jeg får mere lyst til byen end noget andet når jeg tager det her. Er bange for det kam give en evt. Psykose og magter ikke til at være afhængig af det. Nogen der har råd eller prøvet samme tur? :)

Kommentarer

  • Indstillinger