Hjem Muskler, led og knogler Rygsmerter

Smerte i lænden

Ronni1980Ronni1980
Redigeret 12 april, 2017, 03:51 i Rygsmerter
Hej alle

Nu har jeg gennem 8 år gået med næsten dagligt smerter i ryggen,
Og nu går jeg med konstant smerte i lænden, har prøvet fys og kiro op til flere gange og det hjælper ik syndtes jeg, jeg har ondt midt i lænden især når jeg skal bukke mig forover gør det meget ondt, jeg har prøvet at lave en masse øvelser jeg har søgt lidt på nettet om, men nogen der har erfaringer med dette, og nogle super gode råd til mig :) ??

Kommentarer

  • Inden du gør noget som helst bør du blive undersøgt via din læge, ellers risikerer du, at gøre det meget værre.
  • Er du nogensinde blevet scannet ?
    Jeg kæmpede med smerter i lænden i godt 5 år og fik diagnoser lige fra overvægt til diskus og da jeg så blev scannet viste det sig jeg har bertoloti syndrom dvs. jeg har en knogleforandring på den nederste lændehvirvel der er gået i forbindelse med bækkenet.
    Mvh lene
  • Allerede som helt ung (15år) led jeg af smerter i lænden som trak ned i det højre ben.
    Jeg havde prøvet alle behandlinger og eksperter, men ingen kunne hjælpe mig.
    Som 18 årig mødte jeg min nuværende hustru. Hun havde en moster som var ansat på en strømpefabrik og hun rådede mig til at bruge bomuldstrømpebukser af to årsager. 1 de giver konstant varme omkring lænden og ned i benene og 2 strømpebukser er kendt for at styrke blodomløbet da de på en måde massere benene når man bevæger sig iført disse.
    Jeg skulle naturligvis ikke nyde noget af at gå i strømpebukser dengang indtil min kæreste nærmest forlangte at jeg fulgte mosterens råd.
    Så der blev skaffet nogle strømpebukser i min størrelse og min kæreste sørgede for at jeg også brugte dem.
    Og tro det eller ej - det virker. Smerterne i lænden forsvandt når jeg havde strømpebukser på og lod jeg være med at bruge dem en periode kom smerterne tilbage.
    Siden har jeg brugt strømpebukser (absolut ikke nylonstrømper) men tykke bomuldstrømpebukser hver eneste dag og sover også med strømpebukser på.
    Jeg har aldrig vænnet mig til at "mænd kan gå i strømpebukser" så det er bestemt stadig i dag ikke noget jeg skilter med. Men det hjælper. Når jeg anvender strømpebukser har jeg ingen rygsmerter, men stopper jeg vender smerterne tilbage.
    Så prøv det - jeg lover det kan virke.
  • Grunden er jo nok varmen lindrer. Man kan købe "noget" på apoteket, der varmer. Min bror siger det også virker godt med uld. Man kan købe "uldstykker" til lænden.
  • Jeg har også haft ondt i lænden så længe jeg kan huske. Har testet flere forskellige ting - bl.a. kiropraktik og massage.

    Lændesmerterne har især været voldsomme, når jeg har gået meget, hvis vi fx har været på ferie og lignende. Så har vi været nødt til at tage rigtigt mange pauser. Var så til kiropraktor i forbindelse med, at jeg ofte har hold i nakken og han justerede lidt (eller hvad de nu gør ;)), jeg nåede at komme hos ham to gange, og da vi skulle på ferie lige efter anden gang følte jeg mig nærmest helbredt, eller hvad man skal sige :)
    Måske det har noget at sige, hvilken kiropraktor du vælger? Jeg har gået hos: http://naestved-kiropraktor.dk/. Men det skal selvfølgelig også passe sammen med, hvor i landet man bor. I hvert fald får Lars hos Kiropraktisk Center i Næstved mine varmeste anbefalinger.

    Efterfølgende har jeg så været nødt til at holde det ved lige med massage, og har i den forbindelse testet VIRKELIG mange massagestole, inden jeg nåede frem til denne: https://www.iwao-massagestol.dk/shop/ma ... 1533p.html. Det er selvfølgelig mange penge lige nu og her, men min ryg har ALDRIG haft det bedre.

    For mig har kiropraktik og massage virkelig været lykken :)

    Håber du finder noget du kan bruge, så du også kan komme af med dine smerter!

    //Katharina
Log in eller Registrér for at kommentere.