Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hos lægen

lotte123lotte123
Redigeret 12 november, 2014, 07:07 i Hvordan gik behandlingen?
Jeg flyttede her i sommer og har derfor fået ny læge, så jeg kender ikke systemet hos denne læge.

Jeg har de sidste par uger fået det mere og mere småskidt med forkølelse, hoste, ondt i halsen og den slags.

Og ja, jeg har da bare ventet på, at det skulle blive bedre og selvfølgelig været lidt god ved mig selv, for det er vel sådan "man" gør, og det har da også været sådan almindeligvis for mig.

Men - i stedet for at gradvist få det bedre er det nu bare blevet værre og værre, så nu er det da nok fornuftigt at få lægen til at se på det.

Jeg ringede her til morgen - har ikke for to øre stemme, så det i sig selv var et projekt. Jo, det skal der da kigges på, så jeg fik at vide, at jeg skulle komme i akuttiden kl. 09.00, hvilket jeg gjorde.

Jeg erfarede, at den besked havde 25-30 andre også fået, så derfor var jeg henvist til et totalt overfyldt venteværelse og tydeligvis med udsigt til at skulle sidde der i flere timer. Jeg gætter på, at andre end mig måske også var syge og dårlige, så der var da god mulighed for, at vi kunne sidde der - mere eller mindre klemt sammen - og udveksle virus og bakterier. Det er vel ikke raske mennesker, der skal møde op til en akuttid?

Og ja - jeg må erkende, at det var jeg simpelt hen for dårlig til at magte, heller ikke at risikere at få nye vira, så jeg tog hjem igen.

Jeg håber, jeg snart bliver rask ved egen hjælp - for det der kan jeg ikke bruge til noget som helst.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har også været syg i flere uger. Jeg behandler helst mig selv hjemme. Men jeg mente nu var tid at søge læge. Jeg fik en akut tid. Der sad ikke mange, jeg kom til efter 5 min. Og jo, jeg havde lungebetændelse.

    Jeg ved min læge har vanvittigt meget at bestille, jeg tror bare der bliver holdt god orden. Det er den bedste læge jeg nogensinde har haft. Han har også dygtige hjælpere.
    Men jeg ved jo godt den slags læger hænger ikke på træerne. Jeg har da også engang i tidernes morgen meddelt min daværende læge, jeg var for syg til at komme. Det var han totalt ligeglad med.

    Og nej, det er bestemt ikke i orden I skal sidde og smitte hinanden i lange baner. Hvad kan du gøre, finde en anden læge om muligt. Eller sige, det der er ikke i orden og se om der kommer noget ud af det. Håbet er lysegrønt, siges der.
  • Indstillinger
    Jeg valgte at gå ind til sekretæren og bede om at få en tid, og det fik jeg - har været der i dag, og kom heldigvis til på rette tidspunkt. Min læge lader til at være nogenlunde fornuftig - jeg har nu besøgt hende to gange på ½ år, så jeg vil ikke dømme hende ude endnu.

    Men- det lader til at jeg ikke forstår begrebet "akuttid", for jeg er - af andre - blevet forklaret, at det er det samme som "åben konsultation", hvor man kan komme uden at bestille tid, og så bare vente til det bliver ens tur, hvad enten ens problem er akut eller ej.

    Og fred da med, at der åbenbart er en del mennesker, der ikke ønsker at prioritere deres tid mere hensigtsmæssigt.

    Jeg har nu lært, at jeg altid skal bestille tid, og så håbe, at jeg ikke bliver så syg, at jeg har brug for lægehjælp samme dag. Så vidt jeg har forstået er den praksis, jeg oplever i mit nuværende lægehus, helt gængs praksis på disse kanter.
  • Indstillinger
    Jeg bliver mere og mere glad for den læge jeg fandt. For sådan fungerer det ikke der. Akut, så får man en tid.
    Men man kommer ind til en af medhjælperne, som altså er rigtig gode og hun hentede min læge, fordi der var noget galt.
Log in eller Registrér for at kommentere.