Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kræver jeg for meget af ham??

Redigeret 8 marts, 2016, 11:52 i Samliv
hej :)

mit første indlæg:)

jeg er en pige på snart 28 år. har tidligere været i et forhold, eller, jeg var sammen med ham i 3 år. han var gift bag min ryg. ergo har det ikke styrket mit generelt dårlige selvværd!

jeg har nu 4 måneder senere fundet en fantastisk kæreste. en gammel penneven fra odense.
det skal så siges at jeg mistænker ham for mange ting, hvilket slet ikke er rimeligt. men en konkret situation, som jeg selv har svært ved at vurdere:

vi sidder i sofaen og snakker, og jeg er på vej ud af døren tilbage til kbh. under samtalen hiver han sin tlf frem og sidder og snapchatter med en anden pige (sender et uskyldigt billeder af sig selv med en uskyldig hilsen med). det gav mig kvalme og jeg følte mig i afvist.
nåh men billedet, han sendte løj han om hvem modtageren var, før jeg så han modtog fra en anden pige( det var os et uskyldigt billed)

Da jeg ser det, bliver jeg så ked af det, jeg sidder stadig 4-5 dage senere og føler mig til grin. han er godt klar over at min tidligere kæreste var et svin når det kom til andre piger. og han kan mærke jeg sammenligner mange mænd, hvilket jeg også selv er klar over, men handler alligevel som var det min tidligere kæreste.

jeg har heller ikke samme forhold til billedbeskeder som han har. han er nok stadig en drengerøv som synes det sjovt at sende snapchat billider til piger og drenge.
i min verden, er jeg bare ret ligeglad med at se hvad andre laver i deres hverdag, om ikke andet ´så ville jeg skrive en normal sms-besked.

i må lige se bort fra små og store bogstaver, eller retter sagt kun små bogstaver;)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din kæreste ved, du har haft nogle dårlige erfaringer med din tidligere kæreste, for det har du fortalt ham om. Han ved, du er sårbar, han ved, du let kan blive såret og mistænksom.

    Han sidder lige foran dig og sender helt uskyldige billeder til en/nogle piger, han kender – og du ved, at han synes den slags er sjovt. Det synes du så ikke på samme måde, men I kan jo ikke være fuldstændigt ens – i øvrigt, hvis I var det, så ville det godt nok være kedeligt for jer begge to.

    Da I ikke kan være sammen 24 timer i døgnet alle ugens dage, er du nødt til at finde ud af, om du vil ham her, og om du vil stole på ham – eller om du ikke vil.

    Det – der her er foregået – kan jeg ikke se noget som helst forkert i, men naturligvis skal du da lige tale med ham om det, og fortælle at du bliver usikker og da også bliver lidt ked af det, når han oven i købet også føler behov for at lyve for dig. Det skal I naturligvis sørge for at få på plads.

    Enten vil I hinanden – begge to – eller også vil I ikke. Ud fra det, du fortæller, er der ingen – ud over jer selv – der kan finde ud af, om han virkelig elsker dig, og bare er som han nu en gang er, og ikke på nogen måde vil såre dig, men han vil bare have lov til at være den, han nu en gang er – og hvis han synes, det er sjovt og helt uskyldigt at sende sådanne ting på sin mobil hele tiden, så det er det det, du skal finde ud af, om du kan holde ud, han bruger tid på – eller om du ikke vil.

    Jeg ser ikke nogen afvisning af dig som person i, at han gør noget sådant – men indrømmet; en kæreste, der hellere vil sidde og rode med den mobil konstant i stedet for at give mig nærvær, ville jeg ikke kunne holde ud i længden, men bevares – jeg er også i en alder, hvor jeg kun ser den mobil som et praktisk redskab – og ikke en sutteklud, jeg skal klamre mig til hele tiden, men – jeg ved det – sådan er det ikke blandt unge i dag. Der er det apparat vigtigere end alt andet, så inden du hidser dig op over hans forbrug, bør du nok også se på, hvor meget opmærksomhed du giver din egen telefon.
  • Indstillinger
    Kunne du bruge mit indlæg til noget?
  • Indstillinger
    Jeg synes, at mange unge og yngre mennesker har en meget uopdragen måde at opføre sig på. Det er simpelthen uhøfligt og dårlig stil hos din nye kæreste. Men efter min mening er det en af følgerne af denne virtuelle (u)virkelighed, om dyrkes hos de yngre årgange.
    Jeg ville blive rasende, hvis man opførte sig sådan overfor mig, så sig fra, og hold op med at kredse om din manglende selvfølelse.
    Du er et menneske, som har krav almindelig respekt, ligesom du selv skal respektere dine medmennesker, så den med, at du ikke er god nok til at kunne forvente noget godt fra dine omgivelser holder ikke. Du ved nok, at man skal elske andre, som man elsker sig selv, ikke?
    Det betyder ikke, at man skal opføre sig som om man er "for lækker til love", men at man behandler andre, som man gerne selv vil behandles.
    Mit bedste råd er: hvis du kender en SØD fyr, som er bøsse, og som har en god smag, så bed ham om hjælp til lidt styling. Derefter kan du uden at være bange for dit udseende, begynde at øve dig på at have selvtillid, og sige fra overfor dumme egoistiske tøsedrenge uden stil og pli.
    Stort held og lykke.
  • Indstillinger
    Hvis I har kendt hinanden i mindre end 4 måneder, er I måske ikke kommet dertil endnu, hvor I er enige om at det er ker to eksklusiv? Det lyder lidt til at han dater andre kvinder og afsøger markedet. Måske I skulle have en snak om, hvad I hver især ligger i forholdet og om I begge ser en fremtid sammen.

    Held og lykke med det hele.
Log in eller Registrér for at kommentere.