Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Symptomfri - To små råd.

Jeg er ikke læge. Jeg har haft pustulus psoriasis i 13år og slem psoriasis gigt i mine fingre i 8år. I dag kan jeg fremprovokere min sygdom på kommando og fjerne symptomerne igen.

Jeg skriver dette som et emne for at hjælpe andre. Samtidig er jeg meget nysgerrig om jeg kan hjælpe personer med andre psoriasis typer eller autoimmune sygdomme. Har jeg hjulpet dig må du meget gerne skrive en kommentar. Hvilken sygdom du har og dine bedringer.

Fjern hudsymptomer:
Køb et kosttilskud af D vitamin. Sundhedstyrelsen siger 50ug om dagen. Det er ca. den mængde jeg tager om vinteren. Om sommer trapper jeg ned og kan ofte helt undvære.

Fjern psoriasisgigt:
Køb noget ingefær og skær en lille terning ud, ca 1 kubikcentimeter. Skær den i mindre terninger og knus den med en hvidløgspresser så saften løber ned i et glas. Bland med vand og evt. saften fra en halv lime.

Gør dette hver dag i 1-2 uger og du vil mærke en markant bedring. Stopper du behandlingen vil der gå ca. 1-2 uger før gigten kommer igen.

Gurkemeje kapsler har samme effekt på mig, men jeg bliver utrolig træt. Ingefær har jeg ingen bivirkninger ved, og så smager det dejligt.

OBS: Ingefær er blodfortyndende og blodsukkerregulerende. Er du gravid, bløder eller diabetes patient skal du snakke med din læge ført.
Den virker fordi den er antiinflammatorisk, det er gurkemeje også.



Fremprovoker din sygdom:
- Engelsk Vingummi og jellybeans (slemme farvestoffer)
- Cola, især Joly Cola og Dr. Pebber (caramel aromastof er slem)
- Processerede kager, kiks og flødeboller
- Hvidt brød
- Alt med sukker og E-numre er ofte slemt.
- Alcohol og rygning (har jeg kun fra andre, er selv afholdsmand)
- Light sodavand (ødelægger din tarmflora)



Hvad du burde vide om din sygdom: