Hjem Sind og psyke Stress

stress uden sygemelding

Redigeret 3 januar, 2017, 04:30 i Stress
Hej.
Jeg gik i fredags desperat til læge for at få en sygemelding.
Jeg sagde til lægen, at jeg opdagede mit stress for et halvt år siden, men nu kan jeg ikke mere.
Jeg har brystsmerter, træt, vågner hver nat med følelsen af, at jeg har sovet over mig (jeg skal først møde kl.15), jeg står op når jeg skal noget, eller når jeg skal møde på arbejde, jeg flygter fra mig selv, da jeg har det mest svært, når jeg er hjemme (jeg bor alene), jeg har svært ved at huske, har ingen tålmodighed og følelsen af, at jeg mangler timer i døgnet, jeg kan ikke handle ind, da jeg får angstanfald og ikke kan klare at stå i kø og mange mennesker, og når jeg er på arbejde, græder jeg fra jeg køre fra den ene borger til den anden (jeg arbejder i hjemmeplejen)..
Det eneste min læge sagde, var at jeg skal snakke med min chef. Og jeg kan virkelig ikke klare, at jeg snart skal på arbejde igen.
Kan det virkelig passe?

Kommentarer

  • Nej det kan ikke passe. Du er stresset og skal tage det alvorligt hellere nu end senere skift læge og meld dig syg i et par dage til du får en endelig sygemelding jorden skal nok bestå- verden må vendte.
    vH
  • Nu er der gået små to uger siden indlægget blev oprettet, så ingen ved, hvordan situationen ser ud nu.

    Jeg synes også det lyder slemt, men jeg synes faktisk, at lægen kom med et udmærket råd, for hvad vil du få ud af en sygemelding - en uge, 14 dage, en måned? Det eneste, du vil/kan bruge tiden til, er jo at frygte, at du skal tilbage til det, der gør dig stresset.

    Så punkt et må bestemt være, at du netop beder om en god samtale med din chef, fortæller hvordan du har det og beder om hjælp til at få din arbejdssituation ændret.

    Det er muligt, at det hele ER gået så galt, at du vil have brug for en pause/sygemelding, men det nytter ikke noget, hvis der ikke bliver ændret på din arbejdssituation først.

    Og - det er nok en ide, at du efter din samtale med din chef sender ham/hende en mail, hvor du opsummerer, hvad I har talt om. Grunden til at du bør gøre sådan er, at du så vil have en ganske god "ammunition", som din fagforening kan bruge, hvis din chef vælger at fyre dig efter samtalen med en eller anden underlig begrundelse i stedet for at hjælpe dig til en bedre arbejdssituation.
  • Det er vanvid. Du skal selvfølgelig sygemeldes, med det samme og så kan du tage en snak med din chef.
  • Der er ingen tvivl om, at ens heldbred kommer før ens arbejde. Vi er så heldige, at i fleste tilfælde, så er der forhold der støtter om omkring bedring af vores helbred. Hvis man skulle være i tvivl eller gerne vil lære mere, så er den her side ret god, når det kommer til erhvervs relateret emner.
Log in eller Registrér for at kommentere.