Hjem Familieliv Enlig far eller mor

Råd ønskes.

Redigeret 19 juni, 2014, 17:01 i Enlig far eller mor
Hej jeg er enlig far til to. Pige på fire og dreng på tre.
sagen er den at jeg virkelig har brug for kvalifiseret råd.
Jeg har fået begge mine børn hjem at bo da moren ikke kunne styre forældre rollen alligevel. Der har været flere problematikker så som ADD og et formodet misbrug af anden medicin. (Ritalin) Jeg havde så mange problemmer med hende inden børnene blev taget fra hende. og jeg undrede mig meget over hendes konstandte kommen forsent med dem og indeholdte så godt som ingen af vores aftaler. Hun tryglede mig nærmest til at tage i tide og utide. Og når de fx havde været hos mig i forlænget weekend. Så var hun ikke engang glad for at få dem hjem igen. Og tiggede hellere om at jeg tog en dag ekstra. Til tider kunne jeg stå foran døren til deres hjem. Ja så havde moren skyndt sig at tage afsted for at slippe. Alle mulige problemtikker havde jeg med hende. Og det endte med at myndihederne selv kaldte mig i sammenråd og en forældreævne undersøgelse blev fortaget da moren har store problemmer mht faste rammer. Spisetider, sengetider samt at komme til tiden mm. Og det endte med at hun blev erklæret uegnet. Og nu bor vores børn hos mig.
Efter de er kommet ned til mig har det været rigtig svært for dem at vænne sig til deres nye tilværelse. Både fordi at jeg til forskel til moderen går meget op i netop faste rammer som de jo ikke er vantil. Moren skal nu til at have børnene som jeg havde før hver 14 dag. Og hun beder statsforvaltningen om fast sættelse af tid. Hvilket bliver fortaget. Dog med et ønske om udvidet samvær. Torsdag-søndag. Hvilket jeg indvilger i. Men. Allerede første gang hun skal hænte i børnehaven hvor børnene er blevet lovet at mor ville komme. Dukker mor ikke op. Moren svigter børnene stort set hver gang og misligeholder vores aftaler og kommer hjem med dem sent om aften når hun har haft. Slukker for telefonen osv osv. Og når de så er kommet hjem efter tre nætter hos hende. Ja så er alt smadret i forhold til rytmer. Mit problem er at børnene jo naturligvis savner deres mor til trods for hva hun byder dem. De savner hende rigtig meget og jeg syntes det er rigtig svært at være vidne til. Hva skal jeg gøre.!?! Hvordan kan jeg hjælpe dem nu når mor svigter. Jeg prøver at gøre alt jeg kan at trøste. Og særligt i forhold til rammer. Men føler blot at jeg modtager forstå mig ret. Utilfredshed og trods. Og bliver til dumme far. Det er rigtig svært når man ved siden af sådan skal bekymre og kæmpe for at moren holder aftalerne. Men i deres små øjn er mor jo bare så sød. Og så bliver jeg den dumme når de ik kan forstå hvorfor mor ikke kommer.
Undskyld hvis det står lidt rodet. Gode råd søges imod sorg/krise

Mvh T
Log in eller Registrér for at kommentere.