Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stærke smerter i ben - andre?

Redigeret 29 marts, 2016, 14:36 i Kroniske smerter
Er der tilfældigvis andre som har ståer/står i min situation? Jeg hører gerne fra jer!!! Jeg skriver, da jeg simpelthen er helt løbet tør for idéer for hvad der er galt med mine ben. Jeg har igennem de sidste 8-9 måneder døjet utrolig meget med skinnebensbetændelse. Jeg løb sidste sommer meget uden de mindste problemer, og pludselig i løbet af efteråret fik jeg ondt i benene. Det startede som almindelig mild skinnebensbetændelse (jeg løb ca. 5 km et par gange om ugen, så intet voldsomt) og jeg forsøgte mig med pause og skoskift, dog uden helt. Hen mod vinteren blev det være, og jeg investerede i kompressionssokker, stadig uden held. Jeg måtte i januar i år helt stoppe, da smerterne begyndte at sætte sig i læggen også og jeg havde voldsomt ondt under/efter løb. Da det ikke blev bedre, gik jeg til lægen og fik henvisning til fysioterapeut. Her fik jeg akupunktur, hvilket heller ikke hjalp, og smerterne var der selv når jeg sad stille/ gik en tur. Jeg fik også lavet løbestilsanalyse og fik div øvelser. Jeg kontaktede igen lægen, og var en tur ved en ortopædkirug, som konstaterede at intet knoglemæssigt var galt, udover stive hofter og platfodethed. Jeg fik så lavet indlæg til mine sko, da jeg er både platfodet og har nedsunket forfod. Jeg har så forsøgt mig at løbe lidt med disse i håb om at de hjalp, men har nu måtte opgive igen, da jeg imorges vågnede med hævede underben og der er begyndt at komme små knuder langs skinnebenene. Nu står jeg her og aner ikke hvad jeg skal gøre. Vil en scanning kunne hjælpe mig med at fastslå hvad der er galt? Jeg håber i kan hjælpe. Jeg er ellers sund og rask og har aldrig før haft problemer. Mvh Caroline

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Caroline.

    Det lyder som symptomer, jeg har haft som ung - en omgang kompliceret skinnebensbetændelse. Det er piv hamrende smertefuldt og først når man har prøvet det, ved man hvad det er.
    I mit tilfælde måtte jeg indstille ALT idræt i 9 mdr. Samtidig måtte jeg ikke gå i "klip-klappere" og andet, som gør, at man spænder op i foden med spændinger videre op i skinnebenet.
    Den medicinske behandling var en gel udskrevet af lægen, som 3 gange dagligt skulle masseres ind ned langs muskulaturen på skinnebenet. Effekten af gel´en skulle være, at det øger blodgennemstrømningen i muskulaturen og dermed bekæmpe betændelsen, som skyldes overbelastning og/eller brug af kroppen på en ny måde end hidtil.

    Derfor: Du skal væbne dig med tålmodighed, brug masser af Felden/Voltaren gel og massér det langsomt ind, så det kan bekæmpe irritationen. Få evt. din læge til at udskrive noget stærkere gel.

    Det var mit input.

    God bedring


    Kenneth
  • Indstillinger
    jeg tror du hører til dem ---som har brug for at gå med gummi strømper ---få en henvisning hos din læge ----til en bandagist ---og få taget mål til gummistrømper ---de skal sidde meget stramt ---så de masserer benene når du går ---eller løber
    de tages på om morgenen ---og tages af til natten ----
    det kan være blodomløbet i benene
  • Indstillinger
    her står meget om støtte strømper på nettet --så slå det op og se hvad det er godt for
  • Indstillinger
    Resten er det eneste, der hjælper til dette
  • Indstillinger
    Hej prøv evt. og se på www.gratis-smertebehandling.dk og se om det evt. er noget for dig.
  • Indstillinger
    D-vitamin gør så meget forskel?
Log in eller Registrér for at kommentere.