Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ansigts ømhed samt øjenproblemer

Hej,

Nu bliver jeg simpelthen nød til at spørge til råds fordi det her problem driver mig til vanvid. Det har stået på i snart 10 måneder uafbrudt og kan mærke jeg snart skal have lindring!

Symptomerne inkludere;

- Trykkende smerte bag øjnene, ikke skarp men sådan en ulmende smerte

- Øjne er let røde i det område hvor "øjnene er åbne". Hvis jeg trækker øjenlågene fra hinanden, ligner det et rødt bælte henover

- Mildt lysfølsom

- Kigger jeg på en computer, TV, mobiltelefon eller lign. så bliver det straks værre, ved ikke om det er lyset eller hvad det er

- Mine kindben er ømme i et større område fra lige over kæbe op til øjne, når jeg ser mig selv i spejlet fremstår de lidt røde

- Min pande er utrolig spændt, som om musklen bare arbejder på højtryk selvom jeg ikke kniber øjnene sammen

- Hvis jeg overanstrenger min øjne bliver panden helt varm, som en febertilstand

- Føler mig træt konstant, som om jeg gerne vil lukke øjnene da det lindre lidt

Hos egen læge bedte de mig gå til en Øre, Næse, Hals læge som kiggede mig efter. Han lavede en allergi test og gav mig noget "Flixonase" som ikke har hjulpet. Han sendte mig til en CT scanning som hellere ikke viste noget. Så der er ingen betændelse

Tog til øjenlæge som nævnte det LIGNEDE jeg havde haft betændelse engang og kunne godt se der var noget med øjnene, men der var intet nu. Hun gav mig øjendråber med Binyrebarkhormon og antibiotika som jeg kørte 14 dage, uden effekt.

Den eneste måde jeg kan sidde foran en skærm af nogen art, er med et par skærmbriller der udelukkende retter min bygningsfejl. Men de lindre ikke på andre måder, det føles ikke "rart", det stopper bare den sviende og ulmende smerte der øges foran disse ting. Gik aldrig med dem før fordi mine øjne ikke kunne vænne sig til dem, det trykkede i øjnene.

Selv når jeg står op om morgenen, det sekund jeg slår øjnene op føler jeg mit hoved er helt brugt og det trykker.

Føles bare som om hele området fra min hårlinje og ned til toppen af kæben har sådan en trykkende fornemmelse.

Ved godt det lyder som "computer øjne", men tror ikke på det ville stå på i 10+ måneder, aldrig få lindring, selv uden brug af disse ting i flere dage samt det starter sekundet efter man slår øjnene op - Det føles som noget andet.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kan det ikke skyldes at du har tørre øjne? Har du prøvet øjendråber til tørre øjne? Tørre øjne kan give mange symptomer som smerter bag øjne eller når du kigger til venstre eller højre, røde øjne, ondt i panden samt hovedpine, lysoverfølsom, trætte øjne osv
  • Indstillinger
    Jeg har arbejdet med teorien om det var tørre øjne, da faktisk alt jeg oplever står på symptom listen. Jeg prøvede en uges tid at bruge dråber 3-4 gange om dagen, bevist blinke mere osv. men syntes bare ikke der var den helt store lindring - Så da dråberne slap op så rykkede jeg ligsom væk fra den teori.

    Men muligvis, grundet det har stået på så lang tid, kræver det længerevarende behandling?

    Kan især mærke de tørre øjne når jeg som nævner kigger på lys, tænder min mobil eller lign. så føles det som om øjnene tørre ud lige med det samme.

    Dog sagde min øjenlæge intet om tørre øjne efter de forskellige apparater havde været nær mine øjne.
  • Indstillinger
    Hvordan gik det mon med dig?
Log in eller Registrér for at kommentere.